Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Checkpoint-Primary-Logo-Navy.pngarsenal.pngkontigo.pngeuro-sklep-d.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgbig_ben.jpgpsd.jpgmkwiech.jpgRYDZ.jpgmaxel.jpgkzr-ss-spoem.jpgLeroyMerlin.jpgbrico_kopia.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngfrisco.jpgODIDO.pngabc-d.pngdelikatesy.jpggroszek.jpgabc-logo.pngFlexee-Orangered-RGB.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngEurocash.jpglogo-zabka-01.jpgintermarche_tabela.pngblysk.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngmaxku.jpgfaktoriawin.jpgalpan.gifMASPEX_RGB_m.jpgKoliber.jpgTK_logo_2016mini.jpgMyShop_jpg.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgalmares.jpglewiatan_new.jpg

alt

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 11 (02/2014)

kliknij tutaj


A w nim:

Waldemar Nowakowski, prezes PIH o nadmiernej ekspansji dyskontów

Fundacja Polskiego Handlu jako OPP na którą można przekazywać 1% podatku

Nowi członkowie PIH: Targi Kielce, Verdict

Rozpoczęcie  wdrażania Projektu Kobiety 50+ Plus Dla Twojej Firmy

Spółdzielnie Społem w rankingach największych przedsiębiorstw w Polsce

Świąteczny spadek sprzedaży w małym handlu

 

 ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY

III edycja

Systemy motywacyjne finansowe i pozafinansowe managerów B2C, B2B

 

Zapraszamy Państwa bardzo serdecznie do udziału w III edycji spotkania „Zarządzanie Działem Sprzedaży, Systemy motywacyjne finansowe i pozafinansowe B2C, B2B”, które odbędzie się dnia 12 lutego 2014 r.  w warszawskim hotelu Sheraton.Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom stworzyliśmy spotkanie gdzie na podstawie praktycznych rozwiązań oraz najlepszych praktyk pochodzących z naszego rynku, prelegenci reprezentujący działy Sprzedaży zaproponują sprawdzone rozwiązania stosowane w ich firmach.

Na spotkaniu poruszymy takie tematy jak:

- Systemy motywacyjne dla handlowców B2B

-  Czy jest optymalny system motywacyjny?

-  Motywacja pracowników drogą do zwiększenia efektywności sprzedaży

-  System motywacyjny dla Menadżerów Zespołów w Sieci Dystrybucji -

zrównoważona karta BSC czy system ilościowy na bazie „sky is the limit”

-  Zarządzanie zespołem sprzedaży – różne modele organizacji oraz

systemów motywacyjnych - rynek usług pocztowych

 

Podczas spotkania swoją praktyczną wiedzą, odwołując się do licznych case studies, podzielą
się z Państwem sprawdzeni eksperci, z takich firm, jak: BZWBK, RWE Polska , Sygnity S.A., Europejski Fundusz Leasingowy S.A., InPost.

 

Jeżeli chcą Państwo uzyskać dokładne informacje na temat programu spotkania proszę wysłać zapytanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub zadzwonić pod numer 22 412 50 62

 

 

 

 

 

 

 

Informujemy, że 23 stycznia 2014 Polska Izba Handlu podpisała Umowę o współpracę z Bisnode Polska sp. z o.o. na dostęp do platformy Verdict.

Dzięki tej współpracy wszyscy członkowie Izby oraz internauci odwiedzający stronę www.pih.org.pl, mają możliwość weryfikacji potencjalnych klientów biznesowych.

Kliknięcie na:

alt

 

umożliwia sprawdzenie:

•             czy danej firmie nie grozi upadłość?

•             jaki poziom limitu kredytowego będzie bezpieczny do udzielenia danemu kontrahentowi?

•             kto zarządza daną spółką?

•             oraz wiele innych.

 

Platfforma Verdict jest również dostępna na stronie głównej PIH.

Bisnode Polska sp. z o.o. jest liderem branży informacji gospodarczej obecnym w 19 krajach.

Zapraszamy również do odwiedzenia strony www.bisnode.pl

 


 

Wykorzystanie praktycznych umiejętności pracujących w handlu kobiet po 50. roku życia to cel projektu Kobiety 50+. Stanowią ok. 70 proc. wszystkich pracujących w spożywczym handlu detalicznym. 21 stycznia 2014 w Centrum Prasowym PAP odbyła się konferencja informacyjna dot. projektu.

Projekt został zorganizowany przez Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa we współpracy m.in. z Polską Izbą Handlu. W ramach projektu organizowane mają być szkolenia dla kobiet w wieku 50+, które później, w relacji trenersko-mentorskiej mogłyby przekazywać wiele umiejętności wchodzącym na rynek pracy młodszym pracownikom. Ma to zachęcać pracodawców do inwestowania w kadry.

 

Jak tłumaczyła koordynatorka merytoryczna projektu dr Beata Buchelt z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, wyzwaniem jest utrzymanie kobiet po 50 roku życia dłużej na rynku pracy. Podkreśliła, że kobiety w tym wieku pracujące obecnie w handlu mają wiele cennych umiejętności, np. sumienność, zaangażowanie, pozytywne podejście do klienta, umiejętności rozmowy i doradzania. Tymi umiejętnościami mogą dzielić się z młodszymi kolegami.

 

Dodała, że kobiety zatrudnione w handlu często nie wierzą, że mają umiejętności, którymi warto się podzielić. Dlatego, dzięki specjalnym szkoleniom, starsze pracownice mogłyby wzmocnić swoje kompetencje lub nabyć nowe umiejętności.

 

Jak przekonywał ekspert projektu Paweł Radomski, pracownicy po 50. roku życia stanowią 40 proc. zatrudnionych w handlu detalicznym. Zatem inwestując w nich, wspieramy najliczniejszą grupę pracowników. Dodatkowo, projekt wzmacnia integrację międzypokoleniową w firmie i wpływa na dobrą atmosferę w pracy, a to z kolei zmniejsza rotację pracowników, co przekłada się na wymierne zyski.

 

Ekspert wyliczył, że nakłady na projekt w pierwszym roku realizacji zwracają się w wysokości 106 proc. (co oznacza, że zwrócą się w niespełna rok), a w kolejnych latach - w 130 proc.

 

Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński dodał, że projekt jest potrzebny, m.in. ze względu na zmieniającą się strukturę demograficzną społeczeństwa. Dodał, że nie niesie za sobą żadnego ryzyka finansowego dla firmy, a może przynieść zyski i przedsiębiorcom, i pracownikom.

 

Projekt skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw handlowych działających na terenie województwa mazowieckiego, zatrudniających kobiety powyżej 50 lat.

 

Źródło: PAP

 

alt alt
  od lewej: Maciej Ptaszyński, dr Beata Buchelt, Dagmara Staniszewska, Anna Tylkowska, Paweł Radomski

 

Jak zarządzać spółkami? Jak opracować i wdrożyć nowoczesną strategię?
Dowiedz się na bezpłatnych szkoleniach i wyprzedź konkurencję!

 

Europejska Grupa Doradcza www.eurogrupa.pl zaprasza właścicieli, wspólników i pracowników oraz osoby samozatrudnionepowyżej 50 roku życia z orzeczonym stopniem niepełnosprawności z mazowieckich mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw do udziału w bezpłatnych szkoleniach:

 

·         ZARZĄDZANIE SPÓŁKAMI – szkolenieprzygotowujący do egzaminu na członka rady nadzorczej

od 10 lutego 2014r w Warszawie.

 

·         ZARZĄDZANIE STRATEGIĄ PRZEDSIEBIORSTWA  w oparciu o kartę wyników
(Balanced ScoreCard)od 26 lutego 2014r w Warszawie.

 

Podczasszkolenia Zarządzanie spółkami trenerzy - praktycy w ciekawy i przystępny sposób prezentują m.in. takie zagadnienia jak:

- tworzenie, łączenie, dzielenie, funkcjonowanie i likwidowaniespółek prawa handlowego

- kompetencje organów spółek prawa handlowego

- prywatyzacja i kapitalizacja przedsiębiorstw

- rynek kapitałowy w Polsce; zasady obrotu papierami wartościowymi

- pomoc publiczna dla przedsiębiorców

- zasady opracowania biznes -planu

- metody wyceny przedsiębiorstwa

- misja firmy, style zarządzania, strategie biznesu etc.

- opracowanie, wdrożenie i kontrola programów marketingowych

- rachunkowość finansowa i  zarządcza oraz controlling w firmie.

Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, dzięki którym skutecznie usprawnią procesy zarządzania swoją firmą.

Co ważne uczestnicy szkolenia - dzięki repetytorium realizowanym na koniec każdego bloku tematycznego - przygotują się do egzaminu państwowego w Ministerstwie Skarbu Państwa.

Na szkoleniu Zarządzanie Strategią Przedsiębiorstwa uczestnicy pod bacznym okiem trenera:

-  opracują wizje i misje swojej firmy

- dokonają identyfikacji procesów kluczowych, analizy wartości dla klienta, analizy SWOT, analizy ,,5 sił Portera”

- nauczą się optymalizować wszystkie procesy w firmie

- zbudują mapy strategiczne i  karty wyników etc.

Szkolenia realizowane są w ramach projektu Mazowiecka Kadra Menedżerska na 5+www.mazowieckakadra.pl

Każdy uczestnik projektu weźmie udział również w szkoleniu Etyka w biznesiena których zdobędziepraktyczną wiedzę, m.in. z zakresu zasad opracowania korespondencji elektronicznej, wręczania upominków, etycznych sposobów postępowania.

Udział w szkoleniach jest całkowiciebezpłatnydzięki współfinansowaniu projektu z Europejskiego FunduszuSpołecznego.Każdy uczestnik projektuotrzyma pakiet materiałów szkoleniowych, wyżywienie, noclegi,certyfikat.

 

Rekrutacja trwa!

 

Terminy najbliższych szkoleń to:

 

Zarządzanie spółkami- od 10 lutego 2014

Zarządzanie strategią przedsiębiorstwa od 26 lutego 2014r

 

Zajęcia realizowane są w Warszawie w dni robocze.

Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem, zapraszamy do rezerwacji miejsc drogą telefoniczną: 62/ 767 89 09 w.19,67 lub e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na  stronie www.mazowieckakadra.pl udostępniliśmy dokumenty zgłoszeniowe, które należy przesłać do Europejskiej Grupy Doradczej (ul. Serbinowska 1A, 62-800 Kalisz, lub Biuro Projektu Skwer Kardynała St. Wyszyńskiego 5 lok.27,
01-015 Warszawa).

Serdecznie zapraszamy !

altPolska Izba Handlu 15 stycznia 2014 skierowała do Premiera, Marszałków Sejmu i Senatu oraz Przewodniczących Klubów Parlamentarnych pismo z apelem o działania ws. niekontrolowanego rozwoju dyskontów, które zaburzają równowagę w polskim handlu detalicznym.

- Na rynku potrzebne są wszystkie formaty handlu, nie możemy zawężać pola wyboru konsumentowi, nie możemy doprowadzić do sytuacji, gdy nie będzie sklepów innych niż dyskonty – a do tego obecnie zmierzamy.  Dzisiejsza sytuacja na polu handlu jest przez nas oceniana jako prowadząca do monopolizacji i asymetrii, ponieważ nie jest normalnym, gdy np. w miejscowości liczącej niecałe 17 000 mieszkańców znajduje się pięć sklepów dyskontowych, a mniejsze placówki bez szans na konkurowanie upadają. Jest to przykład Olecka, jednak takich miast jest w Polsce wiele – ocenia Waldemar Nowakowski prezes Polskiej Izby Handlu.

W opinii Polskiej Izby Handlu niezbędne jest otwarcie debaty społecznej, skutkującej konkretnymi działaniami legislacyjnymi, które zapewnią zrównoważony rozwój sklepom i sieciom wszystkich formatów. Co roku w Polsce upada kilka tysięcy mniejszych sklepów, a powstają dyskonty, które z samej definicji mają asortyment węższy niż sklepy o innym formacie. Sytuacja może stać się jeszcze bardziej drastyczna i prowadzić do asymetrii, w rozwoju handlu w związku z zaistnieniem dyskontów w coraz mniejszych formatach. Jest to szczególnie niepokojące w przypadku rynków lokalnych.

- Potrzebne jest sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – uwzględniających zrównoważony rozwój wszystkich formatów handlu oraz niezbędne jest przeprowadzanie analiz wpływu nowo powstałych i planowanych podmiotów handlu na rynek lokalny. Przyczyni się to do ożywienia rozwoju gospodarczego, zwłaszcza na szczeblu regionalnym, ponieważ zagwarantuje to m.in. wpływy z podatków płaconych lokalnie, większą stabilność i dywersyfikację zatrudnienia oraz przyczyni się do rewitalizacji centrów miast – zauważa Nowakowski.

Jeżeli obecnie nie zatroszczymy się o formę polskiego handlu, postawimy wkrótce nas samych i przyszłe pokolenia w sytuacji braku możliwości dokonywania swobodnych wyborów konsumenckich – podkreśla prezes Izby.

 

Stanowisko prasowe 16-01-2014

altSpotkaniem informacyjno – szkoleniowym rozpoczęto działania wdrożeniowe innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania personelem w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP. 14 stycznia 2014 zespół projektowy przeprowadził pierwsze szkolenia szczegółowo zapoznające kadrę kierowniczą z istotą projektu.

Ryszard Jaśkowski wiceprezes KZRSS Społem rozpoczął spotkanie podkreślając zapotrzebowanie na rozwiązania, które aktywizują pracowników 50+.

Paweł Radomski konsultant projektu, podczas warsztatów wskazał, że kluczem do rozwoju jest przełamywanie barier i odejście od schematycznego myślenia. Zaznaczył, iż obecnie żyjemy w starzejącym się społeczeństwie i pracowników 50+ będzie coraz więcej, dlatego należy rozwijać ich umiejętności. Dodatkowo wpływ osób starszych na młodych jest nieoceniony – przekazują im swoje doświadczenie, a także kształtują postawy – zwłaszcza wobec braku zawodowych szkół handlowych. Paweł Radomski pokazał jakie projekt może przynieść dla firmy korzyści społeczne i ekonomiczne.

Następnie dr Beata Buchelt koordynator merytoryczny projektu zaprezentowała produkt finalny projektu, czyli „Strategię Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+”. Określiła, iż pojęcie talent to unikalna  wiedza i umiejętności, które Kobiety 50 + mogą przekazać młodszym pokoleniom. Dr Beata Buchelt omówiła także poszczególne etapy projektu.

Kolejnego dnia odbyły się indywidualne konsultacje dla poszczególnych firm, które biorą udział w projekcie.

www.50plus.pih.org.pl

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis