Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Shell_logo.svg.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMASPEX_RGB_m.jpgblysk.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngShell_Pecten-CMYK.jpgpsd.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgfaktoriawin.jpgintermarche_tabela.pngTK_logo_2016mini.jpgalpan.gifabc-d.pnglewiatan_new.jpgMyShop_jpg.jpgbig_ben.jpgalmares.jpgkzr-ss-spoem.jpgkontigo.pngdelikatesy.jpgarsenal.pngRYDZ.jpgmaxel.jpggroszek.jpgEurocash.jpgmaxku.jpgODIDO.pngeuro-sklep-d.pngabc-logo.pngmkwiech.jpgInventage.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgKoliber.jpglogo-zabka-01.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngfrisco.jpgbrico_kopia.jpgLeroyMerlin.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.png

alt

 

II Europejski Kongres Mobilności Pracy
– informacja o wydarzeniu

 

 

 

 

 

Europejski Kongres Mobilności Pracy (EKMP) to największe cykliczne wydarzenie w Europie poświęcone wyłącznie tematyce delegowania pracowników i świadczenia usług na rynku wewnętrznym.

7 i 8 kwietnia 2014 roku przedsiębiorcy, politycy oraz przedstawiciele administracji i nauki spotkają się w Krakowie, aby znaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące eksportu usług i delegowania pracowników. Podobnie jak w ubiegłym roku wiele miejsca poświęcone zostanie dyrektywie wdrożeniowej dotyczącej delegowania pracowników.

II Europejski Kongres Mobilności Pracy uświetnią wybitni europejscy eksperci. W gronie prelegentów znajdzie się miedzy innymi Kristin SchreiberZastępca Szefa Gabinetu Michela Barniera, Komisarza UE ds. Rynku Wewnętrznego i Usług, obecnie odpowiedzialna za system IMI oraz dr Mijke Houwerzijl - profesor prawa na uniwersytecie w Tilburgu, koordynatorka trzech kluczowych projektów Komisji Europejskiej poświęconych delegowaniu pracowników, czołowa europejska specjalistka w zakresie swobody świadczenia usług oraz implementacji Dyrektywy 96/71/WE.  Naszym gościem będzie także Sjoerd Feenstra – z Komisji Europejskiej, negocjator dyrektywy wdrożeniowej z ramienia KE.

Dwudniowe spotkanie obejmie między innymi warsztaty, sesje plenarne i panele dyskusyjne.W trakcie drugiego dnia Kongresu uczestnicy zyskają możliwość wzięcia udziału w warsztatach dotyczących praktycznego zastosowania obowiązujących obecnie regulacji w zakresie poświadczania druków A1, które poprowadzi Anna Siwiecka – Naczelnik Wydziału Ubezpieczeń Międzynarodowych w Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Podobnie jak w roku ubiegłym, na zakończenie pierwszego dnia kongresu, w czasie uroczystej Gali wręczona zostanie prestiżowa nagroda Labor Mobilis 2014 za wybitne zasługi dla promowania i wspierania mobilności pracy oraz eksportu usług, który daje zatrudnienie ponad 340 000 Polaków i zapewnia byt 24 000 polskich przedsiębiorstw. Galę uświetni recital piosenek Marka Grechuty pod patronatem Danuty Grechuty.

Organizatorem Kongresu jest Stowarzyszenie Inicjatywa Mobilności Pracy oraz Katedra Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ambasadorami tegorocznego kongresu są prof. Jerzy Hausner i posłanka do PE Danuta Jazłowiecka.

Oficjalnym językiem Kongresu jest język polski i angielski.               

Więcej informacji na temat Kongresu znaleźć można na stronie internetowej www.koordynacja.org

 

II Europejski Kongres Mobilności Pracy  7-8 kwietnia 2014                                 

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

alt

Europejska Grupa Doradcza www.eurogrupa.pl zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu: Zarządzanie Strategią Przedsiębiorstwa, które rozpoczyna się 17 marca 2014 w Warszawie.

Szkolenie adresujemy do właścicieli, wspólników  i pracowników 50+ z orzeczonym stopniem niepełnosprawności zatrudnionych w firmach (różnej wielkości) zlokalizowanych na terenie województwa mazowieckiego.

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z metodyką zarządzania strategicznego opartego o Zrównoważoną Kartę Wyników.

Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, dzięki którym:usprawnią proces wdrażania strategii metodą BSC,zwiększąwydajność, skuteczność i jakość samego wdrożenia oraz zarządzania strategicznego w organizacji opartego o filozofię BSC.

Szkolenie obejmuje trening stosowania zaawansowanych technik analitycznych, planistycznych, decyzyjnych, organizacyjnych i kontrolnych, niezbędnych w procesie zarządzania strategicznego opartego o metodę Balanced ScoreCard. Program obejmuje 11 dni szkoleniowych. Szkolenie odbywać się będą w dni powszednie w godzinach 8.00 - 16.00.

Każdy uczestnik szkolenia weźmie udział w zajęciach z tematyki: "Etyka w biznesie”.

Uczestnikom szkoleńgwarantujemy:bezpłatny udział,wysoką jakość szkoleń, praktyczny charakter zajęć, materiały szkoleniowe, wyżywienie, certyfikat noclegi dla osób dojeżdżających.

 

Rekrutacja trwa, na stronie projektu udostępniamy dokumenty zgłoszeniowe, zapraszamy do rezerwacji miejsc u doradcy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel.62/ 767 89 09 w.19.

 

www.mazowieckakadra.pl

 

Serdecznie zapraszamy!

altAntystresowe mandarynki, pole do gry w minigolfa, miód dla testujących najnowszy Paczkomat, pełna leżaków strefa chillout wokół palmy - na terenie MTP odbyło się 6. święto branży e-commerce. Realacja z VI Targów eHandlu tutaj.

 

alt

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 12 (03/2014)

kliknij tutaj


A w nim:

Waldemar Nowakowski o perspektywach rozwoju mniejszych sklepów

Zaproszenie na kolejne szkolenie PIH : 11-12 marca w Gdańsku

Optymistyczne wyniki sprzedaży małych formatów handlu

Jakie papierosy będą nielegalne w 2020 roku?

Co może zmienić zakaz sprzedawania alkoholu na stacjach benzynowych?

Informacja o planowanym odejściu od obowiązku metkowania produktów

 

alt

26 lutego 2014 zapadła ostateczna decyzja dot. dyrektywy tytoniowej: sprzedaż papierosów mentolowych będzie nielegalna za 6 lat.

Zakaz ten przyczyni się do rozwoju szarej strefy. Polska jest krajem wyjątkowym w tej sytuacji – to u nas papierosy mentolowe są najpopularniejsze, to aż 20 procent rynku tytoniowego, także produkcja tych wyrobów jest jedną z najwyższych w Europie. Dodatkowo też Polska jest krajem granicznym UE - działania prohibicyjne doprowadzą do skokowego wzrostu szarej strefy. Zakazami nie da się regulować popytu, a jedynie przesunie się go do szarej strefy, bez wspływu na poprawę zdrowia publicznego kosztem legalnego handlu.

- Przed nami jest jeszcze proces wdrażania dyrektywy w prawie polskim i ważne jest aby nie rozszerzać jej zakresu, bo to co ustalono w Brukseli jest i tak dużym ciosem dla handlu. Mamy nadzieję, że tak się nie stanie, ponieważ polscy  europosłowie, i rząd rozumieli zagrożenia jakie przyniesie dyrektywa dla naszej gospodarki i byli nastawieni do niej krytycznie – komentuje Maciej Ptaszyński dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Według dyrektywy na rynku pozostaną papierosy typu slim, zakazane mają być opakowania, np. przypominające szminkę, ostrzeżenia o szkodliwości palenia tytoniu mają zawierać 65 proc. obu stron opakowania.

 

 

komunikat prasowy 27-02-2014

altSzanowni Państwo,

mamy zaszczyt zaprosić Członków Polskiej Izby Handlu na spotkania z włoskimi producentami produktów rolno spożywczych i kosmetyków naturalnych w dniu26 marca w Warszawie.  

Wszyscy obecni przedsiębiorcy to członkowie  naszej Włosko Wschodniej Izby  Handlu z Bari na południu Włoch w regionie Apulia.

 W trakcie naszego pobytu w Warszawie, w czasie trwania misji ”Buon Appetito” odbędzie się konferencja  na temat diety śródziemnomorskiej, którą  poprowadzi wybitny włoski ekspert.

Po konferencji zapraszamy na spotkania B2B, w czasie których będzie możliwość bezpośredniego spotkania z producentami z Apulii wraz  z degustacją produktów oferowanych przez firmy włoskie.

Produkty spożywcze jakie chcemy państwu zaprezentować to wino, oliwa z oliwek, oliwa  BIO, olej słonecznikowy, owoce i warzywa, wypieki, przetwory warzywne, makarony, przetwory rybne oraz kosmetyki na bazie składników naturalnych.

W czasie spotkań B2B do państwa dyspozycji będą tłumacze języka włoskiego.

Mamy nadzieję,  że spotkania okażą się dla państwa owocne i pomogą w nawiązaniu współpracy.

Poza tym w dniu 25 marca, w godzinach popołudniowych pragniemy zwiedzić dwa centra handlowe w Warszawie, oczekujemy na państwa propozycje w tej sprawie.

Serdecznie zapraszamy

Z wyrazami szacunku i poważania.

                                                                                                                      Dr. Antonio Barile

 

Wszystkich zainteresowanych  prosimy o kontakt mailowy w języku polskim  z p. Izabelą Mazur na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W załączniku formularz, który prosimy wypełnić i przesłać drogą mailową.

altObni­ża­nie kosz­tów podat­ko­wych to jeden z trzech naj­waż­niej­szych fila­rów oferty Inven­tage. Nasze dzia­ła­nia obej­mują zarówno podatki ogólne, takie jak CIT i VAT, jak i bar­dziej wyspe­cja­li­zo­wane obcią­że­nia fiskalne w rodzaju podatku od nieruchomości.

Nie­za­leż­nie od tego prze­pro­wa­dzana przez naszych eks­per­tów ana­liza ma cha­rak­ter kom­plek­sowy. Biorą oni pod uwagę spe­cy­fikę branży, w jakiej działa dana firma, oraz cha­rak­te­ry­styczne cechy jej dzia­łal­no­ści. Na tej pod­sta­wie wyszu­kują obszary, w któ­rych moż­liwe jest uzy­ska­nie oszczędności.

Jed­nym z naj­czę­ściej opty­ma­li­zo­wa­nych przez nas obsza­rów jest poda­tek od nie­ru­cho­mo­ści. Firmy posia­da­jące budynki komer­cyjne muszą pła­cić tutaj nawet ok. 25 razy wyż­sze obcią­że­nia niż wła­ści­ciele pry­wat­nych domów czy miesz­kań. Moż­liwe jest, więc zaosz­czę­dze­nie spo­rych kwot.

Inne ważne zakresy opty­ma­li­za­cji to VAT (ele­ment ten łączy się ściśle z innym fila­rem naszej oferty, czyli obni­ża­niem kosz­tów zaku­po­wych) oraz podwójne płatności. W tym ostatnim przeprowadzamy szczegółową analizę mającą na celu odszukanie podwójnie zapłaconych faktur bez wglądu w dane wrażliwe przedsiębiorstwa.

Nasi eks­perci zdają sobie sprawę z tego, że sys­tem podat­kowy w Pol­sce jest zło­żony i cią­gle się zmie­nia. Dla­tego pro­po­nują klien­tom wyłącz­nie roz­wią­za­nia spraw­dzone i pewne — takie, które nie narażą przed­się­bior­stwa na pro­blemy z fiskusem.

Dodat­kowo prze­pro­wa­dza­jąc opty­ma­li­za­cję pra­cu­jemy w opar­ciu o umowę suc­cess fee. Ozna­cza to, że klient nie płaci nic za nasze usługi do momentu wyge­ne­ro­wa­nia kon­kret­nych oszczęd­no­ści. Na tym eta­pie po pro­stu dzie­limy się zna­le­zio­nymi zyskami.

 

altZ poważaniem

Alain Kaj

Dyrektor Generalny

Inventage Polska

 

 

 

20-02-2014

altPolska Izba Handlu i Targi Kielce zapraszają Członków PIH do udziału w Targach Marki Własnej, które odbędą się 25-26 czerwca br. w Kielcach. 

Specjalna oferta tutaj

www.markiwlasne.pl

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis