Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

intermarche_tabela.pngkzr-ss-spoem.jpgbartnik.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgcomexmn.jpgfaktoriawin.jpgrabat.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgdak1.jpgnomax.jpgKolporter.pngGama.jpgsezam.jpgalpan.gifgroszek_zolte.jpgdesignum.jpgkontigo.pngsolt_logo_male.jpgRYDZ.jpgabc.jpgNovitus.pngLeroyMerlin.jpgdelikatesy.jpgblysk.jpgEurocash.jpgmaxku.jpgjabluszko.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgmkwiech.jpgalmares.jpgTK_logo_2016.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgfrisco.jpgredlink.pngbrico_kopia.jpgKoliber.jpgpsd.jpginmedio.jpgmaxel.jpglewiatan_new.jpg

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 5,7%. Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem 

Druga część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

 

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern. 

Ustalenie pochodzenia towarów w celu zastosowania korzyści z umowy CETA

CETA, czyli Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa pomiędzy Unią Europejską a Kanadą, nie zaczęła jeszcze w pełni obowiązywać. Umowa została na razie zatwierdzona przez Parlament Europejski i tymczasowo wejdzie w życie dopiero po jej zatwierdzeniu przez Parlament Kanadyjski. Zdaniem ekspertów może to nastąpić już w te wakacje.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była aż o 16,6% wyższa niż w lutym 2017 r., ale wzrost ten wynikał w dużej mierze z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż w lutym). W ujęciu rdr odnotowano wzrost całkowitej wartości sprzedaży o 6,6%. Z danych CMR wynika, że w marcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,89 zł, o 2,4% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Projekt pod względem redakcyjnym i przyjętej techniki legislacyjnej budzi szereg wątpliwości. Znajdują się w nim nieścisłości wynikające zarówno z wykładni zaproponowanych przepisów i w świetle zaprezentowanego uzasadnienia do Projektu. Uzasadnienie do Projektu w dużej mierze nie daje odpowiedzi dla celowości rozwiązań prawnych przyjętych w Projekcie. Nie ulega jednak wątpliwości, iż argumenty te nie mogą być ocenione jako wystarczające z punktu widzenia regulacji prawnej o tak wielkiej wadze dla sfery gospodarczej kraju.

 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 46 (04/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu zwróciła się do Pani Premier Beaty Szydło oraz Ministra Finansów i Rozwoju Mateusza Morawieckiego o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług. Rada Konsultacyjna ds. Handlu i Usług przy Ministrze Gospodarki działała w latach 2012 – 2015 zrzeszając organizacje reprezentujące środowiska handlu i usług w naszym kraju.

 

Brak ulubionych marek mleka na półkach i niekonkurencyjne, bo dużo wyższe niż w dyskontach i w innych sklepach wielkopowierzchniowych ceny – to problemy, na które codziennie napotykają klienci małoformatowych sklepów detalicznych. Nie wynikają one jednak ze złej woli ich właścicieli, a z polityki dystrybucyjnej i cenowej wielu czołowych producentów. Choć to właśnie w sklepach małoformatowych dokonywana jest niemal połowa zakupów* dóbr szybkorotujących w Polsce, to część wiodących wytwórców zdaje się ignorować ten segment rynku. Są jednak też tacy, którzy pamiętają o handlu małoformatowym. To „Równi w Biznesie”, których ma promować ranking realizowany przez Polską Izbę Handlu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 56 (5/2018)

Targi PRCH ReDI 2018

6-7 czerwca

Warszawa

banner1redipih

Premium RE Summit

11 czerwca 2018

 Warszawa

premi

Targi Producentów Marek Własnych i Produktów Naturalnych PL SHOW

18-19 września 2018

Lublin

pls18 400X300px

XI Fresh Market

27 września 2018

Ożarów Mazowiecki