Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

faktoriawin.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgTK_logo_2016.jpgkontigo.pngdesignum.jpgbadplold.jpgintermarche_tabela.pngKoliber.jpgNovitus.pngfrisco.jpgLeroyMerlin.jpgmaxku.jpggroszek_zolte.jpgrabat.jpgSpar.jpgbricomarche.pngEurocash.jpgalpan.gifnomax.jpgDick.jpgKolporter.pngRYDZ.jpgpoland_workforce.pngblysk.jpglewiatan_new.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgpsd.jpgcomexmn.jpgbrand_distribution.jpgalmares.jpgmaxel.jpgmkwiech.jpgdelikatesy.jpgbartnik.jpgTK_logo_2016mini.jpgdak1.jpgpolski_tyton.jpgsezam.jpginmedio.jpgredlink.png_Arsenal_PL_logo_male.jpgabc.jpgmarketing_prewencyjny.jpgsolt_logo_male.jpgjabluszko.jpg1Minute.jpgGama.jpgkzr-ss-spoem.jpg

W lipcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw.* wzrosła o 4% w ujęciu rdr i o 1,1% w ujęciu mdm. Średnia wartość transakcji w lipcu 2016 r. wyniosła 12,36 zł i była 6,9% wyższa niż w lipcu 2015 r. oraz o 4,7% wyższa niż w czerwcu 2016 r. 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 39 (8/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu, reprezentująca ponad 30 tysięcy niezależnych polskich sklepów, uważa że projekt nowej ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystaniu przewagi kontraktowej, przygotowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, realizuje tylko interes wąskiej grupy producentów rolnych, a ustawa  jest napisana w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny. Gdyby ustawa została przyjęta w takim kształcie, większość producentów i dostawców produktów spożywczych wręcz na niej straci – uważa PIH.

W czerwcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. wzrosła o 6,7% w ujęciu rdr i spadła o 0,3%% w ujęciu mdm. Średnia wartość transakcji w czerwcu 2016 r. wyniosła 11,79 zł i była 4,1% wyższa niż w czerwcu 2015 r. oraz o 1,8% niższa niż w maju 2016 r. 

Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce, zrzeszająca 30 000 sklepów detalicznych, z dużym zaskoczeniem przyjmuje plany Ministerstwa Zdrowia dotyczące ograniczenia sprzedaży pozaaptecznej leków.

Polska Izba Handlu zwraca uwagę na niezwykle niekorzystny dla handlu przepis, który  wkrótce może wejść w życie w ramach prac nad ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu. Chodzi o usunięcie z punków sprzedaży wyrobów tytoniowych informacji o wyrobach tytoniowych – czyli informacji o markach.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 48 (6/2017)

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin