Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

TK_logo_2016.jpgintermarche_tabela.pngcomexmn.jpg1Minute.jpgrabat.jpgfrisco.jpginmedio.jpgbadplold.jpgkzr-ss-spoem.jpggroszek_zolte.jpgalpan.gif_Arsenal_EU_logo_male.jpgredlink.pngEurocash.jpgmaxku.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgLeroyMerlin.jpgdesignum.jpgkontigo.pngjabluszko.jpgsolt_logo_male.jpgRYDZ.jpgsezam.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgbricomarche.pngNovitus.pngabc.jpgnomax.jpgmkwiech.jpgpsd.jpgdelikatesy.jpgblysk.jpgKolporter.pngalmares.jpglewiatan_new.jpgbartnik.jpgfaktoriawin.jpgdak1.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgGama.jpgmaxel.jpgKoliber.jpg

Magazyn EKG w radiu TOK FM

Stanowisko Polskiej Izby Handlu dotyczące orzeczenia Sądu Okręgowego w Kielcach w sprawie: firma Strunobet-Migacz – gmina Włoszczowa.

Stanowisko Polskiej Izby Handlu

Stanowisko Komitetu Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczejws. projektu obniżenia opłat interchange

Komitet_Handlu_stanowisko_ws_intechange_20-02-2012Komitet Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczej - podstawowa reprezentacja środowiska handluw Polsce, spotkał się w dniu 13 lutego br. z przedstawicielami Departamentu Systemu Płatniczego NarodowegoBanku Polskiego.

Podczas spotkania omówiono dotychczasowy przebieg prac Zespołu Roboczego ds. Opłaty Interchangeprzy Radzie ds. Systemu Płatniczego, organie opiniodawczo-doradczym przy Zarządzie Narodowego BankuPolskiego. W trakcie posiedzenia członkowie Komitetu Handlu (PIH, POHiD, PFPŻ, IBRKK, ZRP) wysłuchaliprezentacji ekspertów NBP na temat problematyki opłaty interchange na rynku bezgotówkowych płatnościkartowych w Polsce.

Pełna treść stanowiska - kliknij obraz.

Rabat-Detal rozwija się, zachowując lokalny charakter oferty

Liczba pozyskanych placówek z szyldem Rabat Detal rośnie z roku na rok. - Największe wzrosty w numeryce odnotowaliśmy w roku 2008 i 2009, co wskazywałoby na to, że sklepy niezrzeszone chętniej przyłączały się do współpracy na zasadach franczyzy. Jak wiadomo działamy w oparciu o rynek tradycyjny i tym samym zachowujemy lokalny charakter naszej oferty - mówi Waldemar Wagan, dyrektor generalny Rabat Detal.

- W naszych sklepach można znaleźć produkty regionalne, czego nie oferują sieci zarządzane centralnie. Placówki Rabat Detal proponują zarówno
Detal-Kocept: Funkcjonowanie w grupie Eurocash przełoży się na większe zyski dla franczyzobiorców
 
 

Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept

- W ubiegłym roku kontynuowaliśmy rozwój organiczny - podpisaliśmy umowy z kolejnymi właścicielami sklepów, niemal z każdej części Polski, podnosiliśmy jakość placówek. Koncentrowaliśmy się także na zacieśnianiu współpracy z naszymi partnerami, rozwijając program "Złoty Groszek" - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept, organizatora sieci Groszek.
 
- Prowadziliśmy również intensywne działania marketingowe i promocyjne. Poprzez szereg konkursów, loterii i dedykowane programy budowaliśmy lojalność klientów do placówek pod szyldem Groszek. Prowadziliśmy ogólnopolskie kampanie reklamowe. Regularnie spotykaliśmy się z naszymi partnerami podczas konferencji operacyjnych, wspólnie pracując nad rozwiązaniami korzystnymi dla sklepów - mówi Marcin Jeżyna.

I dodaje, że miniony rok to także czas niepewności związanej z oczekiwaniem na ostateczne decyzje w sprawie

48 proc. Polaków mieszka najwyżej 1 km od dyskontu

Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów

Piotr i Paweł wyposaża swoje sklepy w specjalnie meble chłodnicze

Sieć supermarketów Piotr i Paweł ogranicza emisję dwutlenku węgla do atmosfery, wyposażając swoje sklepy w specjalnie zamykane meble chłodnicze.

Zużycie energii przez chłodnictwo zależy od szeregu czynników takich jak np. warunki atmosferyczne, temperatury zewnętrzne i wewnętrzne, czy wilgotność powietrza. Rosnące oczekiwania rynku sprawiają, że niezwykle ważne jest by urządzenia te zapewniały zarówno atrakcyjną ekspozycję żywności, jak i utrzymały prawidłową temperaturę jej przechowywania. Rozwiązanie zastosowane przez sieć Piotr i Paweł pozwala na oszczędność energii nawet do 50 proc.

Od ubiegłego roku sieć systematycznie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne, zaś w meblach chłodniczych, stosuje oświetlenie LED, co eliminuje substancje szkodliwe, takie jak rtęć, i wydłuża żywotność oświetlenia nawet do 10 lat.

Pierwszy sklep, w którym zastosowano tę technologię to Józefosław koło Warszawy. Obecnie Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów w całej Polsce i przygotowuje się do nowych wdrożeń m.in. nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie instalacji chłodniczych umożliwiających dodatkowe obniżenie zużycia energii i najnowszej generacji oświetlenia LED, liniowego oraz rastrowego, jako głównego oświetlenia sklepów.

Klienci pozytywnie odbierają zmiany zachodzące w sklepach Społem

Fot. Małgorzata Więch otwiera kolejną placówkę sieci Gama [źródło:dlahandlu.pl]

Rok 2011 w działalności Partnerskiego Serwisu Detalicznego zapisał się pod hasłem rozwoju. Do PSD dołączyły kolejne spółdzielnie, zacieśnialiśmy także współpracę z naszymi dotychczasowymi partnerami. W grudniu w ramach PSD działało już 60 Spółdzielni - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu PSD SA.

- Jednocześnie wspólnie ze Spółdzielniami Partnerskimi kontynuowaliśmy rozwój sieci Gama, przeznaczonej wyłącznie dla polskiej spółdzielczości. W pierwsze połowie roku skupialiśmy prace głównie na przygotowaniach do uruchomienia sieci, a już w czerwcu w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka pod szyldem Gama.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)

Konkursu na najlepsze stoisko mięsno-wędliniarskie

baner KM 2018 konkurs 400x300

Kongres Mięsny 2018

1 marca 2018

Warszawa

baner KM 2018 03

POLAGRA FOOD

8-10 maja 2018

Poznań

polagra