Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

lewiatan_new.jpgKoliber.jpgTK_logo_2016mini.jpgbricomarche.pngbartnik.jpgbrand_distribution.jpgmkwiech.jpgfaktoriawin.jpgcomexmn.jpgkzr-ss-spoem.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgjabluszko.jpgrabat.jpgdelikatesy.jpgGama.jpgdak1.jpgintermarche_tabela.pngNovitus.pngredlink.pngDick.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgsolt_logo_male.jpgmaxel.jpgpolski_tyton.jpgfrisco.jpgdesignum.jpginmedio.jpgpoland_workforce.pngRYDZ.jpgsezam.jpgkontigo.pngLeroyMerlin.jpgblysk.jpgbadplold.jpgalpan.gifKolporter.pngpsd.jpgTK_logo_2016.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgabc.jpgSpar.jpg1Minute.jpggroszek_zolte.jpgnomax.jpgalmares.jpgmarketing_prewencyjny.jpgEurocash.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgmaxku.jpg

Rabat-Detal rozwija się, zachowując lokalny charakter oferty

Liczba pozyskanych placówek z szyldem Rabat Detal rośnie z roku na rok. - Największe wzrosty w numeryce odnotowaliśmy w roku 2008 i 2009, co wskazywałoby na to, że sklepy niezrzeszone chętniej przyłączały się do współpracy na zasadach franczyzy. Jak wiadomo działamy w oparciu o rynek tradycyjny i tym samym zachowujemy lokalny charakter naszej oferty - mówi Waldemar Wagan, dyrektor generalny Rabat Detal.

- W naszych sklepach można znaleźć produkty regionalne, czego nie oferują sieci zarządzane centralnie. Placówki Rabat Detal proponują zarówno
Detal-Kocept: Funkcjonowanie w grupie Eurocash przełoży się na większe zyski dla franczyzobiorców
 
 

Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept

- W ubiegłym roku kontynuowaliśmy rozwój organiczny - podpisaliśmy umowy z kolejnymi właścicielami sklepów, niemal z każdej części Polski, podnosiliśmy jakość placówek. Koncentrowaliśmy się także na zacieśnianiu współpracy z naszymi partnerami, rozwijając program "Złoty Groszek" - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept, organizatora sieci Groszek.
 
- Prowadziliśmy również intensywne działania marketingowe i promocyjne. Poprzez szereg konkursów, loterii i dedykowane programy budowaliśmy lojalność klientów do placówek pod szyldem Groszek. Prowadziliśmy ogólnopolskie kampanie reklamowe. Regularnie spotykaliśmy się z naszymi partnerami podczas konferencji operacyjnych, wspólnie pracując nad rozwiązaniami korzystnymi dla sklepów - mówi Marcin Jeżyna.

I dodaje, że miniony rok to także czas niepewności związanej z oczekiwaniem na ostateczne decyzje w sprawie

48 proc. Polaków mieszka najwyżej 1 km od dyskontu

Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów

Piotr i Paweł wyposaża swoje sklepy w specjalnie meble chłodnicze

Sieć supermarketów Piotr i Paweł ogranicza emisję dwutlenku węgla do atmosfery, wyposażając swoje sklepy w specjalnie zamykane meble chłodnicze.

Zużycie energii przez chłodnictwo zależy od szeregu czynników takich jak np. warunki atmosferyczne, temperatury zewnętrzne i wewnętrzne, czy wilgotność powietrza. Rosnące oczekiwania rynku sprawiają, że niezwykle ważne jest by urządzenia te zapewniały zarówno atrakcyjną ekspozycję żywności, jak i utrzymały prawidłową temperaturę jej przechowywania. Rozwiązanie zastosowane przez sieć Piotr i Paweł pozwala na oszczędność energii nawet do 50 proc.

Od ubiegłego roku sieć systematycznie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne, zaś w meblach chłodniczych, stosuje oświetlenie LED, co eliminuje substancje szkodliwe, takie jak rtęć, i wydłuża żywotność oświetlenia nawet do 10 lat.

Pierwszy sklep, w którym zastosowano tę technologię to Józefosław koło Warszawy. Obecnie Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów w całej Polsce i przygotowuje się do nowych wdrożeń m.in. nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie instalacji chłodniczych umożliwiających dodatkowe obniżenie zużycia energii i najnowszej generacji oświetlenia LED, liniowego oraz rastrowego, jako głównego oświetlenia sklepów.

Klienci pozytywnie odbierają zmiany zachodzące w sklepach Społem

Fot. Małgorzata Więch otwiera kolejną placówkę sieci Gama [źródło:dlahandlu.pl]

Rok 2011 w działalności Partnerskiego Serwisu Detalicznego zapisał się pod hasłem rozwoju. Do PSD dołączyły kolejne spółdzielnie, zacieśnialiśmy także współpracę z naszymi dotychczasowymi partnerami. W grudniu w ramach PSD działało już 60 Spółdzielni - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu PSD SA.

- Jednocześnie wspólnie ze Spółdzielniami Partnerskimi kontynuowaliśmy rozwój sieci Gama, przeznaczonej wyłącznie dla polskiej spółdzielczości. W pierwsze połowie roku skupialiśmy prace głównie na przygotowaniach do uruchomienia sieci, a już w czerwcu w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka pod szyldem Gama.

Konkurencja między dyskontami a supermarketami staje się wyniszczająca

"Sklepy dyskontowe i supermarkety konkurują ze sobą coraz silniej, a walka rynkowa między tymi dwoma formatami będzie się jeszcze nasilać. Konkurencja staje się wyniszczająca, szczególnie w małych miejscowościach, gdzie nie ma już miejsca na dwa formaty podobnej wielkości" - uważa Wojciech Kruszewski, prezes sieci Lewiatan.

Korespondenci DGP o projekcie restrykcyjnej dyrektywy "tytoniowej"


Dziennik_Gazeta_Prawna_z_dnia_19-01-2012_miniatura

Sieci detaliczne przyspieszają - artykuł prasowy z Dziennika Gazety Prawnej


Dziennik_Gazeta_Prawna_z_dnia_16-01-2012

INFORMACJA PRASOWA POLSKIEJ IZBY HANDLU I KOMITETU HANDLU

Polska Izba Handlu w imieniu Członków Komitetu Handlu oraz organizacji pracodawców w naszym kraju składa wniosek do Premiera o powołanie jednostki dedykowanej handlowi i usługom

w Ministerstwie Gospodarki.

W dniu 30 grudnia 2011 na ręce Prezesa Rady Ministrów Donalda Tuska i Wicepremiera, Ministra Gospodarki złożono wniosek o powołanie dedykowanej jednostki ds. handlu i usług w ujęciu rynku wewnętrznego. Wniosek ten jest rezultatem ustaleń i konkluzji uczestników Kongresu Kupiectwa, który odbył się 23 września 2011.

wniosek_MG

W czasie który upłynął od Kongresu Kupiectwa do złożenia wniosku członkowie Komitetu Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczej: Kongregacja Przemysłowo-Handlowa, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji razem z ekspertami Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur przygotowali szczegółowe uzasadnienie merytoryczne wyjaśniające konieczność powołania takiej jednostki.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 51 (10/2017)

Konkursu na najlepsze stoisko mięsno-wędliniarskie

baner KM 2018 konkurs 400x300

Konkurs Market Roku 2018

baner MR 2018 konkurs v

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin

Monitoring wizyjny a unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO)

12 grudnia 2017

Warszawa

monitoring 400x300

Kongres Mięsny 2018

1 marca 2018

Warszawa

baner KM 2018 03

POLAGRA FOOD

8-10 maja 2018

Poznań

polagra