Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

kzr-ss-spoem.jpgmkwiech.jpgbig_ben.jpgalpan.gifbrico_kopia.jpgabc-d.pngpsd.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pnglogo-zabka-01.jpgMASPEX_RGB_m.jpggroszek.jpgODIDO.pngKoliber.jpgTK_logo_2016mini.jpgfaktoriawin.jpgRYDZ.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngdelikatesy.jpgEurocash.jpgintermarche_tabela.pngblysk.jpgarsenal.pngfrisco.jpglewiatan_new.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgMyShop_jpg.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngalmares.jpgmaxel.jpgeuro-sklep-d.pngLeroyMerlin.jpgabc-logo.pngkontigo.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgmaxku.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgBrainPoint-logo-kolor.png

altPolska Izba Handlu objęła honorowy patronat nad konkursem „Przedsiębiorcza szkoła jutra”, stanowiącym pierwszy etap kompleksowej, ogólnopolskiej inicjatywy wspierającej naukę przedsiębiorczości w szkołach. Akcja skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli, szkoleniowców i pracowników naukowych z całej Polski. W konkursie wziąć udział może każdy, kto ma ciekawy pomysł na urozmaicenie zajęć przedsiębiorczości.

Przedmiotem konkursu jest przygotowanie konspektu zadania z wykorzystaniem Internetu i ogólnodostępnych narzędzi on-line, które będzie miało na celu rozwinięcie umiejętności wymaganych podstawą programową nauki przedsiębiorczości.

Internet to szkolna biblioteka XXI w. Nie wszyscy jednak wiedzą jak się po niej prawidłowo poruszać, dlatego też młodzież potrzebuje przewodników, którzy im to pokażą. Między innymi w tym ma pomóc nasz konkurs, którego najważniejszym celem jest uatrakcyjnienie zajęć w kontekście wybranej kategorii podstawy programowej z zakresu przedsiębiorczości, tak aby były one ciekawsze i bardziej przystępne– mówi Wojciech Gawlik, Koordynator projektu Mana Game.

Aby wziąć udział w konkursie należy jedynie zarejestrować się na portalu oraz stworzyć scenariusz w odpowiednim formularzu na stronie portal.managame.pli przesłać go w terminie do 15 sierpnia br. Partneremkonkursu jest Plagiat.pl, który zapewnia weryfikację zgłoszonych prac konkursowych pod kątem oryginalności przez autorski system antyplagiatowy.

Równolegle do konkursu uruchomiony zostanie portal edukacyjny skierowany do uczniów, nauczycieli oraz specjalistów z firm szkoleniowych. W późniejszym etapie programu pojawi się także przeglądarkowa gra symulacyjna Mana Game, rozwijająca praktyczne umiejętności przedsiębiorcze w przystępnej i atrakcyjnej dla użytkowników formie.

Dla uczestników przewidziane zostały atrakcyjne nagrody, takie jak udział w szkoleniu dotyczącym aktywizujących metod prowadzenia zajęć z przedsiębiorczości z wykorzystaniem gry Mana Game, materiały szkoleniowe Mitra, roczny pakiet licencyjny gry dla jednej klasy oraz wiele innych.

Więcej informacji o konkursie i grze Mana Game można uzyskać na stronie Portal.Managame.pl

***

Mana Game to ekonomiczna gra decyzyjna w formie przeglądarkowej. Skierowana jest do młodych osób, które pragną nauczyć się przedsiębiorczości w praktyce. Jest to również doskonałe narzędzie edukacyjne dla szkoleniowców oraz miłośników przedsiębiorczości, którzy chcą trenować ją w wirtualnym świecie. W ramach gry uczniowie działają na rynku (popytowo-podażowym) i mają za zadanie zarządzać swoim przedsiębiorstwem tak, aby przynosiło największe zyski. Dzięki dużej liczbie wariacji w odniesieniu do poziomu trudności gra będzie mogła być wykorzystywana zarówno w szkołach, jak również na uczelniach, czy szkoleniach dla osób dorosłych.

alt

 

 

29 maja br. w Warszawie przy ul. Grażyny 13 odbędzie się Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Handlu.

Więcej szczegółów w biurze PIH:  tel. 22 440 83 23 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Art. 47 Konstytucji: „Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia…”. Art. 31 ust. 3 Konstytucji: „Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego…”. Art. 8 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka: „Każdy ma prawo do poszanowania swojego życia prywatnego…”.

To głównie te przepisy sprawiły, że już od ponad roku w Polsce trwają prace nad projektem Ustawy o Monitoringu Wizyjnym. Musi, bowiem istnieć wyraźna i precyzyjna podstawa prawna o randze ustawowej do stosowania systemów monitoringu wizyjnego zarówno przez podmioty prywatne jak i publiczne, określająca konkretne cele, które w danym przypadku mają realizować takie systemy, okres przechowywania nagrań oraz sposób ich zabezpieczenia. Już teraz niedopuszczalne jest wykorzystywanie nagrań z monitoringu wizyjnego do celów niezwiązanych z jego podstawowym przeznaczeniem. Warunkiem zastosowania systemów monitoringu wizyjnego ma być wyraźne poinformowanie o ich obecności, zasięgu oraz o danych administratora gromadzonych nagrań.

Stosowany w miejscach pracy monitoring pracowników określa czynności podejmowane w celu gromadzenia o nich informacji poprzez prowadzenie obserwacji bezpośredniej lub za pośrednictwem środków elektronicznych. Monitorowanie pracy przy wykorzystaniu kamer najsilniej ingeruje w prywatność pracownika, a zatem zanim Ustawa o Monitoringu Wizyjnym zostanie ostatecznie opracowana i stanie się obowiązującym prawem, już dzisiaj należy zadbać o wdrożenie następujących zasad:

  • pracodawca powinien poinformować pracowników o prowadzonym monitoringu wizyjnym; informacja taka powinna być przedstawiona bezpośrednio pracownikom i nie może ograniczać się do umieszczenia wyłącznie informacji w formie tabliczek czy znaków,
  • informacja przekazywana przez pracodawcę powinna być jak najszersza i zawierać dane m.in. o liczbie kamer, ich położeniu, czasie archiwizowania nagrań (zapisy np. w regulaminie pracy),
  • pracodawca powinien wywiesić czytelne tablice informujące o działaniu w danym zakładzie pracy monitoringu wizyjnego,
  • już teraz zakazane jest prowadzenie monitoringu wizyjnego w miejscach, gdzie pracownik może oczekiwać prywatności (toalety, stołówki, przebieralnie itp.),
  • ukryty monitoring wizyjny może być wprowadzony jedynie w tych sytuacjach, gdy jest to uzasadnione szczególnymi okolicznościami (np. w celu wykrycia przestępstwa), a jego charakter powinien być incydentalny, a nie systematyczny.

W większości państw Unii Europejskiej istnieją przepisy regulujące zasady wykorzystywania systemów monitoringu wizyjnego. Niewątpliwie Polska dołączy do tego grona. Zanim jednak to nastąpi, warto zadbać o stworzenie takiego środowiska pracy, które pozwoli na wdrożenie nowych przepisów bez ryzyka związanego z wprowadzeniem rewolucyjnych zmian.

Jeżeli są Państwo zainteresowani szkoleniami dot. monitoringu wizyjnego prosimy o kontakt z Polską Izbą Handlu  tel. 22 440 83 23.

Adam Suliga

Ekspert  Polskiej Izby Handlu

Już za niespełna miesiąc, 29 maja 2014r. Warszawa gościć będzie uczestników IV edycji międzynarodowej konferencji: ECR Forum For Cooperation. Organizatorem wydarzenia jest ECR Polska, stowarzyszenie zrzeszające największe na rynku przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe świadczące usługi na rzecz branży FMCG i DIY.

Owartości Forum stanowią przede wszystkim: świetny i intensywny program oraz znakomici prelegenci, doświadczeni mówcy i mentorzy biznesu, najlepsi z najlepszych. Wśród potwierdzonych prelegentów znajdują się m.in. Francois Colombie, Przewodniczący Rady Nadzorczej Auchan w Polsce i na Ukrainie, uznany za twórcę formatu hipermarketów w Polsce;Pierre Detry, Prezes Nestle Polska, największego producenta żywności; Ewald Raben, CEO Grupy Raben, największego operatora logistycznego w Polsce; Ireneusz Kazimierczyk, Prezez Zarządu Merlin.pl, najszybciej rozwijającego się sklepu internetowego w Polsce; czy Ken Hughes, CEO GlacierConsulting, fenomenalny mówca i europejskiej klasy ekspert od zachowań nabywców i shopper marketingu.

W tegorocznym Forum ECR udział weźmie ponad 200 przedstawicieli całego łańcucha dostaw – kadra zarządzająca wyższego i średniego szczeblafirm producentów, dystrybutorów, sieci handlowych i detalistów oraz dostawców usług dla branży FMCG i DIY.

Swój udział potwierdzili m.in. prezesi i dyrektorzy miedzy innymi takich firm jak: Auchan, Bahlsen Polska, Bakalland, Carrefour Polska, Castorama Polska, Coca-Cola HBC, Czerwona Torebka, Dachser, Danone, Dayli Polska, DHL, Empik, EPAL, FIEGE, FM Logistic, Frito Lay Poland, Global Coffee Group, Google Poland, Green Factory Logistics, Grupa Raben, HJ Heinz Polska, Jeronimo Martins Polska, KZRSS „Społem”, Leroy Merlin Polska, L'Oreal, Merlin.pl, Nestle Polska, Nivea Polska, PepsiCo, PGD Polska, Podravka Polska, POLOmarket, ZM Olewnik Bis i wielu innych!

Weź udział w Forum for Cooperation, jeśli chcesz:

- dowiedzieć się, jak przyszłość hipermarketów widzi twórca największej sieci tego formatu w Polsce;

- usłyszeć, jak przewidywany wzrost ludności i cen wpłynie na nasz rynek i jak, zdaniem polskiego szefa największego producenta żywności na świecie, firma może rozwijać się w sposób zrównoważony;

- przekonać się, co o rozwoju polskiego rynku FMCG sądzi CEO największego operatora logistycznego w Polsce;

- zrozumieć, jak wykorzystać irracjonalność konsumentów by zwiększyć własną sprzedaż;

- wiedzieć, jak skutecznie tworzyć strategię omni-channel w FMCG i DIY;

- poznać wydajne i sprawdzone przez liderów sposoby optymalizacji sprzedaży i łańcuchów dostaw;

- otrzymać solidną porcję inspiracji do działania i wskazówek do rozwoju swojego biznesu;

- wziąć udział w dyskusjach podczas jedynej konferencji zorientowanej na promocję dobrej współpracy.

 

Jesteśmy przekonani, że konferencja stanowi doskonałą okazję do nawiązania trwałych kontaktów biznesowych. Efektywnej wymianie informacji w życzliwej atmosferze biznesu sprzyjać będzie wieczorny Business Mixer.

Rejestracji uczestnictwa można dokonać za pośrednictwem strony www.ecr.pl/forum2014

 

Kontakt:

Anna Jarzębowska-Kwiatek
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +48 501 484 283

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w seminarium z cyklu "Europejskie Przedsiębiorstwo" pt.„VAT w transakcjach międzynarodowych MŚP”,organizowanym przez ośrodek sieci Enterprise Europe Network, afiliowany przy PARP.

Seminarium odbędzie się 14 maja 2014 r. w Warszawie, w sali „Srebrnej” w Hotelu JM, ul. Grzybowska 45, w godz. 10:00-15:00.

Zgłoszenia na seminarium można dokonać do dnia 12 maja br. poprzez wypełnienie elektronicznego formularza (tu link) zamieszczonego na stronie www.een.org.pl w zakładce seminaria. 

Uczestnictwo przedsiębiorców z sektora MŚP w seminarium jest bezpłatne.

Do udziału zapraszamy przedsiębiorców z sektora MŚP, przedstawicieli instytucji okołobiznesowych oraz uczelni wyższych i start-upów, a także osoby zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej.

Celem seminarium jest przedstawienie uczestnikom aktualnej wiedzy i przybliżenie najnowszej praktyki dotyczącej rozliczania podatku VAT w obrocie międzynarodowym. Uczestnicy seminarium uzyskają informacje na temat zmian w zakresie VAT, które weszły w życie od kwietnia 2013 r. i od 2014 r.

Business Networking Congress to największa konferencja networkingowa w Polsce. Profesjonalne dwudniowe spotkanie biznesowe rozpocznie się 15 maja w sopockim hotelu Sheraton. Oprócz możliwości nawiązania kontaktów biznesowych, będzie to okazja na zaprezentowanie własnej marki.

Tym, co odróżnia Business Networking Congress od innych konferencji, jest wprowadzenie nowatorskich elementów, do których należy m.in. rotating diner, czyli obiad, podczas którego goście zamieniają się stolikami. To najlepsza okazja, by w prosty sposób poznać więcej nowych osób. Ponadto do dyspozycji każdego z uczestników będą asystenci, pomagający w nawiązywaniu kontaktów i udzielający niezbędnych informacji, a tydzień przed konferencją każdy z uczestników otrzyma katalog gości. Podczas konferencji wystąpią eksperci reprezentujący różne branże.

alt

www.BNCPolska.pl

Hotel Sheraton Sopot, 15 – 16 maja 2014

altPolska Izba Handlu w przeddzień wyborów do Europarlamentu zwróciła się do kandydatów z prośbą o przedstawienie stanowiska w wybranych kwestiach dotyczących gospodarki – ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z szeroko rozumianą branżą handlu i usług.

- Pytaliśmy o zagadnienia dotyczące bieżących procesów mających wpływ na sektor handlu detalicznego i usług oraz o trendy mogące kształtować tę część gospodarki.  Chcemy poznać priorytety kandydatów do Europarlamentu, zwróciliśmy uwagę na interesujące nas kwestie w kontekście europejskim, które będą miały wpływ na gospodarkę naszego kraju – komentuje Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu.

Dla branży handlu ważne jest jakie decyzje będą zapadać w najbliższej kadencji Europarlamentu.

stanowisko prasowe 24-04-2014

altTargi Kielce mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w Targach Producentów Marek Własnych, które odbędą się w Kielcach w dniach 25-26 czerwca 2014 r. Jako doświadczeni organizatorzy oferujemy Państwu profesjonalną kampanię promocyjno-reklamową oraz bogatą oprawę targów. Jesteśmy przekonani, że przy stworzonych przez nas warunkach udział Państwa Firmy w Targach Producentów Marek Własnych zaowocuje sukcesami handlowymi o sprawi, że na stałe wpiszemy się w Państwa kalendarz targowy.

 

 

Oferta specjalna dla Członków PIH tutaj

Formularz zgłoszeniowy tutaj

Partnerzy Targów:

•         Polska Izba Handlu

•       Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji

 •        Polska Federacja Producentów Żywności

Dlaczego Targi Marek Własnych w Kielcach?

•         Targi dla działających pod własną  marką producentów i odbiorców hurtowych z całej Europy

•         Dostęp do największych i najważniejszych sieci handlowych

•         Doskonałe miejsce spotkań B2B umożliwiających nawiązanie nowych relacji handlowych i biznesowych

•         Miejsce zapoznania się z nowymi produktami oraz z innowacyjnymi rozwiązaniami  na rynku

•         2 dni dedykowane profesjonalistom z branży marek własnych

•         Jedyna w Polsce konferencja poświęcona markom własnym

•         Międzynarodowa platforma biznesowa dla przemysłu marek własnych (dla produktów food oraz non-food)

•         Prezentacja najnowszej, innowacyjnej gamy produktów

•         Stworzenie szansy do budowania sieci kontaktów

•         Interakcja pomiędzy wytwórcami i odbiorcami

•         Rynkowe premiery produktów

Warto być wystawcą Targów Producentów Marek Własnych

•         Wystawcy mogą poszerzyć sieci marketingowe/handlowe i tym samym wykorzystać nadwyżkę produkcyjną

•         Uczestnicy mają szansę premierowo przedstawić całą gamę produktów i otrzymać informację zwrotną do obecnych na targach gości

•         Wystawcy spotkają nowych partnerów handlowych i staną przed szansą nawiązania długoterminowej współpracy

•         Uczestnicy mogą pobudzić świadomość poszczególnych marek na rynku europejskim

Profil Wystawcy - Producenci z następujących branż:

•         Produkty spożywcze i napoje

•         Produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne

•         Środki czystości i chemia gospodarcza

•         Artykuły higieniczne

•         Produkty naturalne i organiczne

•         Artykuły gospodarstwa domowego

•         Narzędzia i artykuły „zrób to Sam”

•         Produkty odzieżowe i obuwnicze

•         Produkty papiernicze i biurowe

•         Tworzywa sztuczne

•         Opakowania i wzornictwo

•         Artykuły reklamowe i usługi związane z projektowaniem marek

•         Produkty dla zwierząt domowych

•         Produkty i akcesoria dla dzieci

•         Inne z kategorii produktów niespożywczych ( Non-Food Section)

Info dla Wystawców

•         Karty wjazdu na teren TK dla wystawców (zgodnie z regulaminem TK)

•         Karty Wystawcy (zgodnie z regulaminem TK)

•         Bezpłatne WiFi dla wystawców

•         Wynajem sal konferencyjnych  - do dyspozycji najnowocześniejsze w Polsce Centrum konferencyjne

•         Pomoc w rezerwacji hotelu

•         Specjalna przestrzeń prezentacyjna (Sektor FOOD I NON FOOD)

•         Spotkania matchmakingowe

•         Gwarancja ceny przez 3 edycje

•         Tytuł  - Firmy Założyciela

Profil Zwiedzającego

•         Międzynarodowe sieci handlowe

•         Hipermarkety

•         Supermarkety

•         Centra handlowe

•         Sklepy detaliczne, hurtownie i dystrybutorzy

•         Sieci sklepów spożywczych

•         Importerzy i Eksporterzy

•         Sieci hoteli i restauracji

•         Firmy cateringowe

•         Linie lotnicze

•         Producenci

•         Właściciele marek własnych

•         Sieci fast food’ów

•         Instytucje i organizacje państwowe

Komunikacja ze Zwiedzającymi

•         Kontakt bezpośredni – telemarketing z zaproszeniem na Targi poprzez Call Center Targów

•         Wysyłka pocztowa informacji o targach

•         Wielokrotny newsletter e-mail na bazę zarejestrowanych zwiedzających

•         Program VIP dla wyselekcjonowanych wspólnie z wystawcami Klientów Kluczowych (Karta VIP: wstęp na targi, karta wjazdowa, zaproszenie do korzystania ze strefy VIP) Pomoc z rezerwacji hotelu poprzez dział HORECA Targów Kielce.

•         Współpraca z organizacjami zrzeszającymi dystrybutorów tak w Polsce (Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu) jak i w krajach ościennych.

Zwiedzanie Targów

•         Bezpłatny wstęp na podstawie zaproszenia do wystawcy lub karty VIP

•         Możliwość kupna biletu wstępu wraz z wjazdem na teren TK dla zwiedzających online lub na miejscu

•         Dostęp do strefy VIP z gwarantowanym poczęstunkiem (dla posiadaczy kart VIP)

•         Bezpłatny katalog wystawców

•         Mobilna aplikacja z katalogiem i mapą targów na urządzenia mobilne

•         Bezpłatny dostęp do WiFi dla zwiedzających

Jeśli są Państwo zainteresowani zaprezentowaniem swojej oferty na Targach Producentów Marek Własnych w Kielcach, prosimy o kontakt z nami. W przypadku dodatkowych pytań, chętnie udzielimy na nie odpowiedzi.

Robert T. Frąk

Tel. 413651212,

Fax 413651284,

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.markiwlasne.pl

 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis