Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

maxku.jpgfrisco.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgredlink.png_Arsenal_PL_logo_male.jpgsolt_logo_male.jpgfaktoriawin.jpgGama.jpgLeroyMerlin.jpgnomax.jpgMyShop_jpg.jpglewiatan_new.jpgdesignum.jpgbrico_kopia.jpgcomexmn.jpgpsd.jpgmaxel.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgmkwiech.jpgblysk.jpgkontigo.pngkzr-ss-spoem.jpggroszek_zolte.jpgalmares.jpgTK_logo_2016.jpgrabat.jpgEurocash.jpgabc.jpgjabluszko.jpgKoliber.jpgdak1.jpgbig_ben.jpgRYDZ.jpgsezam.jpgalpan.gifdelikatesy.jpgintermarche_tabela.pngPODWOJNE_PALUSZKI.jpginmedio.jpgNovitus.pngKolporter.pngbartnik.jpglogo-zabka-01.jpg
DB_unia_znow_zwalcza_tyton
Źródło: Polska - Dziennik Bałtycki, Łukasz Kłos

H_Nowy_rok_nowe_przepisy

Źródło: Handel, 01-12-2012, Łukasz Izakowski

Materiały prasowe z konferencji 17.12.2012, 14:00 w PAP: przepis na rozwój czarnego rynku tytoniu w Polsce i Europie?

W dniu 17 grudnia br. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie odbyła się konferencja prasowa pt. Przepis na rozwój czarnego rynku tytoniu w Polsce i Europie? Reality check dla "dyrektywy tytoniowej".

Przedstawiciele organizatora - Polskiej Izby Handlu zaprezentowali stanowisko dotyczące dokumentu tzw. "Dyrektywy tytoniowej", czyli Dyrektywy produktowej dot. wyrobów tytoniowych - rewizja dyrektywy 2001/37/WE, którego zapisy uderzają w miejsca pracy w legalnym handlu.

Już jutro senatorowie wypowiedzą się na temat wysokości opłaty Interchange w Polsce - Polska Izba Handlu zaznacza konieczność załatania prawnych "dziur" w projekcie nowelizacji ustawy o usługach płatniczych.

- Popieramy projekt założeń ustawy o zmianie ustawy o usługach płatniczych, oczekiwany od wielu miesięcy przez zintegrowane środowiska akceptantów kart płatniczych, dostrzegamy jednak potrzebę doprecyzowania pewnych zapisów - mówi Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu wskazuje, że zawarte w treści projektu zmiany dotyczą wprawdzie obniżenia stawki Interchange, jednak nie regulują maksymalnych wysokości pozostałych opłat za akceptację karty (MSC), co w praktyce oznacza, że obniżenie jednego elementu opłaty serwisowej operatorzy mogliby łatwo skompensować podwyżką pozostałych składowych. Samo założenie, że rynek ureguluje pozostałe stawki wydaje się nieco zbyt optymistyczne w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z funkcjonowania rynku płatności elektronicznych w Polsce.

- Pomimo naszego poparcia dla projektu nie możemy zgodzić się z sytuacją, w której nowela nie ochroni w pełni ani akceptanta ani konsumenta, a więc końcowego użytkownika karty płatniczej, a takie zagrożenie niestety istnieje - komentuje Ptaszyński - propozycję poboru dodatkowej opłaty za użycie karty kredytowej (surcharge) doliczanej do rachunku uważamy za nieakceptowalne poszukiwanie rozwiązania problemów biznesowych w kieszeni konsumenta, nie zachęcające do nowoczesnych form płatności. Wyjątek stanowić mogą jedynie opłaty skarbowe, gdzie konieczne jest przekazanie konkretnej kwoty na konto danego urzędu, a więc opłata za użycie karty kredytowej powinna być doliczona do rachunku – dodaje.

Eksperci Polskiej Izby Handlu wskazują, że nowelizacja zawiera długi okres przejściowy wypracowany min. przez zespół specjalistów z Narodowego Banku Polskiego, pozwalający bankom na zrównoważone dostosowanie struktury przychodów i ograniczenie ewentualnych strat.

- Za kontrowersyjne uważamy także odejście od obowiązku przyjmowania przez akceptanta wszystkich rodzajów kart danego operatora, co w teorii ma zapewnić wygodę akceptacji przez punkty handlowe tylko najtańszych w obsłudze kart i zadziałanie mechanizmów rynkowych, w praktyce jednak przełoży się na kolejne niedogodności dla klienta i zwiększenie chaosu informacyjnego oraz organizacyjnego – podkreśla Ptaszyński.

Polska Izba Handlu złożyła w sprawie powyższych wątpliwości druk lobbingowy z własną propozycją legislacyjną, w której uwzględniła wszystkie wymienione wątpliwości.

5 grudnia 2012 w hotelu Radisson Blu odbyło się ostatnie w tym roku posiedzenie Rady Polskiej Izby Handlu połączone ze spotkaniem opłatkowym oraz aukcją charytatywną zorganizowaną przez Fundację Polskiego Handlu

Podczas obrad podsumowano działania Izby w 2012 roku, omówiono projekty bieżące oraz zaplanowano priorytety na pierwszą połowę 2013 roku.

Wigilia_PIH_2012_1  
 

TVBiznes_swieta_w_handlu20 listopada 2012. Świąteczna machina handlowa ruszyła na dobre. Czy komercjalizacja świąt Bożego Narodzenia zabija ich magię? Gośćmi programu byli: Marcin Kraszewski z Polskiej Izby Handlu, socjolog i psycholog biznesu Tomasz Kozłowski oraz Małgorzata Niepokulczycka z Federacji Konsumentów

<< kliknij aby odtworzyć materiał

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 61 (04/2019)

bryt napis

Retail Challenge Poland

11-12 września 2019

Warszawa

11 12 września 2019 Warszawa

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px