Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

kontigo.pngblysk.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgabc.jpgkzr-ss-spoem.jpgMyShop_jpg.jpgdelikatesy.jpgGama.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgKolporter.pngNovitus.pngalpan.gifspoem-wss-srdmiescie.jpgfaktoriawin.jpgbig_ben.jpgsolt_logo_male.jpgTK_logo_2016.jpgintermarche_tabela.pngEurocash.jpginmedio.jpgsezam.jpgrabat.jpgdesignum.jpgbartnik.jpgcomexmn.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgmaxku.jpgnomax.jpglewiatan_new.jpgbrico_kopia.jpgjabluszko.jpgmkwiech.jpgRYDZ.jpggroszek_zolte.jpglogo-zabka-01.jpgmaxel.jpgLeroyMerlin.jpgpsd.jpgfrisco.jpgredlink.pngKoliber.jpgalmares.jpg

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie klientów tych sklepów. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego rankingu „Równi w Biznesie”, w którym Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniają dziesięć największych pod względem wartości sprzedaży firm, sprzedających w Polsce napoje gazowane.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w czerwcu 2018 obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były wyższe o 2,4% w porównaniu do maja 2018 r. oraz o 5,4% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba transakcji w czerwcu 2018 r. była o 1% niższa niż rok wcześniej, ale o prawie 3% wyższa niż miesiąc wcześniej, kiedy było więcej dni świątecznych (1 i 3 maja oraz Boże Ciało) i związane z nimi dwa długie weekendy. W zeszłym roku wzrost w czerwcu w stosunku do maja wyniósł 3,9%, zatem dynamika tego wzrostu nawet pomimo mundialu i wzrostu cen jest niższa.

Sprzedaż w czerwcu w sklepach małoformatowych do 300 m2: mdm + 2,4%, rdr +5,4%

Rząd pracuje nas zmianami w kodeksie wykroczeń – kradzież poniżej 500zł ma być wykroczeniem. Ustalanie takiej kwoty to dla wielu sprzedawców problem, bo zachęca to złodziei do częstych kradzieży.

  • 1 lipca 2018 r. wchodzi w życie dobrowolny mechanizm podzielonej płatności dla przedsiębiorców.
  • Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji realizowanych przez przedsiębiorców i dalsze uszczelnianie sytemu VAT.
  • Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową uruchamia kampanię edukacyjną Bezpieczna transakcja we współpracy z partnerami społecznymi i instytucjami państwowymi.

 

Jak to się dzieje, że te same piwa mają różne ceny w dyskontach i małopowierzchniowych sklepach? Dlaczego niektórych piw znanych z hipermarketu nie kupimy w sklepie osiedlowym? Zwykle decyduje o tym polityka dystrybucyjna i cenowa producentów piwa i nierówne traktowanie przez nich różnych formatów sklepów. Dlatego Grupa Eurocash, wraz z partnerem strategicznym Polską Izbą Handlu, przygotowała kolejną edycję rankingu największych browarów w Polsce, oceniając, czy realizowane przez nie strategie nie pomniejszają znaczenia niezależnego handlu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 64 (10/2019)

bryt napis

Produkt Polski

Produkt Polski logo

Dołącz do webinarium nt. mechanizmu podzielonej płatności

Webinarium DOLACZ MPPlogotypy

Dołącz do webinarium nt. wykazu podatników VAT

Webinarium DOLACZ Wykazlogotypy

Kongres Mięsny

27 lutego 2020

Warszawabanery KM 2020 PIH 400x300

Forum Rozwoju Biznesu

6 marca 2020

Katowice

frb logo

VII MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI I NAPOJÓW

21-23 kwietnia 2020

Warszawa

21 23.04.2020 2