Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

_Arsenal_PL_logo_male.jpgmkwiech.jpgpsd.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgsezam.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgEurocash.jpgKolporter.pngfaktoriawin.jpgrabat.jpgbricomarche.pnglewiatan_new.jpgLeroyMerlin.jpgintermarche_tabela.pngGama.jpgsolt_logo_male.jpgdelikatesy.jpginmedio.jpgmarketing_prewencyjny.jpggroszek_zolte.jpgKoliber.jpgSpar.jpgnomax.jpgjabluszko.jpgredlink.png1Minute.jpgmaxel.jpgTK_logo_2016.jpgDick.jpgpoland_workforce.pngdak1.jpgbadplold.jpgfrisco.jpgbrand_distribution.jpgpolski_tyton.jpgabc.jpgNovitus.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgcomexmn.jpgRYDZ.jpgmaxku.jpgdesignum.jpgTK_logo_2016mini.jpgkontigo.pngblysk.jpgalmares.jpgalpan.gifbartnik.jpgkzr-ss-spoem.jpg

 

Dobiegają końca prace nad przyjęciem Kompleksowej Umowy Gospodarczo-Handlowej („CETA”) między Kanadą, a Unią Europejską. W odróżnieniu od podobnej umowy ze Stanami Zjednoczonymi („TTIP”), która znajduje się dopiero w fazie negocjacji, CETA została podpisana 30 października bieżącego roku i teraz czeka na ratyfikację.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 42 (11/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Kwestią szczególnie podkreślaną w związku z negocjacjami w sprawie umowy o Transatlantyckim Partnerstwie Handlowym (TTIP) jak i umów jej podobnych (np. kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej pomiędzy Kanadą a Unią Europejską i jej państwami członkowskim - CETA) jest przewidziany w nich system rozwiązywania sporów.

Po wczorajszym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego można stwierdzić jedno – handlowcy w Polsce nie akceptują projektu podatku od handlu detalicznego w wersji liniowej. Przedstawione wczoraj propozycje nie korespondują w żaden sposób z praktyką gospodarczą i maja się nijak do funkcjonowania handlu detalicznego produktów spożywczych – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Analiza polskiego rynku spożywczego wskazuje, że jego rzeczywisty obraz jest dość odległy od stereotypowego postrzegania. Większość kategorii zdominowana jest przez 3 - 5 producentów spożywczych, z których znacząca część to podmioty zagraniczne. Przy rozważaniu o sposobie kształtowania relacji producentów i dystrybutorów należy brać pod uwagę, że nie każdy producent „polskiej żywności” to polski przedsiębiorca, a wręcz przeciwnie – że wielu z nich to wielkie, międzynarodowe korporacje.

W sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie liniowego podatku od obrotu z równą stawką dla wszystkich, bez kwoty wolnej. Jest to konsekwencją tego, że pobieranie podatku od handlu zostało zawieszone, po tym jak Komisja Europejska wszczęła postępowanie ws. tej daniny.

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

We wrześniu 2016 r. wartość całkowitej sprzedaży w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 9,8% wyższa niż we wrześniu 2015 r. i o 4,2% niższa niż w sierpniu 2016 r. Średnia wartość transakcji wyniosła we wrześniu 12,02 zł, o 7% więcej niż rok wcześniej.

Kursy walut, oferowane Klientom korporacyjnym przez banki, od kursów walut w serwisach internetowej wymiany walut, różnią się z pozoru niewiele, bo o kilkadziesiąt - kilkaset pipsów. Ale te kilka przysłowiowych „groszy” pozwala przedsiębiorcom wygenerować dodatkowe oszczędności lub zyski – nawet rzędu kilku tysięcy złotych co miesiąc.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 41 (10/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 50 (9/2017)

Promocja zdrowia w pracy

Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

26 września 2017

Katowice

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

Kurs dla menagerów HR

Warszawa

14-15 października 2017

18-19 listopada 2017 

IV Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych

25-26 października 2017

Kielce

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin