Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

sezam.jpgEurocash.jpgbadplold.jpgKolporter.pngcomexmn.jpgabc.jpgintermarche_tabela.pngbricomarche.pngkzr-ss-spoem.jpgRYDZ.jpgfaktoriawin.jpgLeroyMerlin.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpglewiatan_new.jpgjabluszko.jpgdak1.jpginmedio.jpgblysk.jpgalmares.jpgfrisco.jpgrabat.jpgKoliber.jpgdelikatesy.jpgNovitus.pngredlink.pnggroszek_zolte.jpgmaxku.jpgTK_logo_2016.jpgpsd.jpgkontigo.pngnomax.jpgdesignum.jpg1Minute.jpgsolt_logo_male.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgGama.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgbartnik.jpgmkwiech.jpgmaxel.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgalpan.gif

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

W lutym 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,2% niższa niż w styczniu 2017 r. W ujęciu rdr odnotowano wzrost o 0,8%. Z danych CMR wynika, że w lutym 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,56 zł, czyli niemal tyle samo co miesiąc wcześniej.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 45 (03/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

29-30.03.2017, Warszawa, Hotel Hilton and Convention Centre

Tu bije serce polskiego handlu!

Poland & CEE Retail Summit już od 8 lat tworzy przestrzeń dla menedżerów sieci handlowych i producentów FMCG, wspierając budowanie trwałych relacji i nawiązywanie współpracy, mającej bezpośredni wpływ na wzrost biznesu Uczestników i kierunki rozwoju sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Handel i konsument w centrum uwagi! Tajemnica sukcesu tkwi nie tylko w umiejętności znalezienia odpowiedzi nawet na kluczowe pytania dotyczące rynku FMCG, ale co ważniejsze – w zdolności przewidywania nadchodzących trendów i wyzwań, z którymi przyjdzie zmierzyć się w najbliższej przyszłości oraz tworzeniu platformy spotkania i zacieśniania relacji biznesowych.

W styczniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 15,4% niższa niż w grudniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 1,7%. Z danych CMR wynika, że w styczniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatwowych do 300 m2 średnio 13,67 zł, czyli o prawie 8% mniej niż w grudniu 2016 r. 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 44 (01/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

W styczniu 2017 zmienił się art. 22 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w rezultacie czego wszedł w życie nowy limit transakcji gotówkowych ograniczający wysokość transakcji gotówkowych do 15 000 PLN.

Polska Izba Handlu już jesienią zeszłego roku zwróciła się do Ministerstwa Finansów o interpretację tego przepisu.

Poniżej przedstawiamy fragmenty otrzymanej z Ministerstwa Finansów w listopadzie 2016 roku interpretacji podpisanej przez Pana ministra Leszka Skibę.

W grudniu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,7% wyższa niż w listopadzie 2016 r. i o 4,2% niższa niż w grudniu 2015 r. Średnia wartość transakcji wyniosła w omawianym okresie 14,83 zł, co oznacza wzrost o 12,3% w ujęciu mdm i o 9,8% w ujęciu rdr.

Z danych CMR wynika, że w całym 2016 r. całkowita wartość sprzedaży w tym formacie sklepów wzrosła o 4,2%, m.in. dzięki wyższym wydatkom klientów na wyroby tytoniowe i alkohol (szczególnie na wódki smakowe, whisky i wino stołowe)

Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce, zrzeszająca 30 000 sklepów detalicznych, z dużym niezadowoleniem przyjmuje projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2 stycznia br. dotyczący ograniczenia sprzedaży pozaaptecznej leków.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Konkursu na najlepsze stoisko mięsno-wędliniarskie

baner KM 2018 konkurs 400x300

Targi Firm FMCG SGH

Warszawa

14-16 marca 2018

banner targi

Kongres Mięsny 2018

1 marca 2018

Warszawa

baner KM 2018 03

POLAGRA FOOD

8-10 maja 2018

Poznań

polagra