Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

LeroyMerlin.jpgEurocash.jpglewiatan_new.jpgmkwiech.jpgfaktoriawin.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngBrainPoint-logo-kolor.pngkzr-ss-spoem.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngbig_ben.jpgabc-d.pnggroszek.jpgRYDZ.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgalmares.jpgmaxku.jpgdelikatesy.jpgeuro-sklep-d.pngarsenal.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgbrico_kopia.jpgkontigo.pngMASPEX_RGB_m.jpgmaxel.jpgKoliber.jpgalpan.gifTK_logo_2016mini.jpgMyShop_jpg.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgpsd.jpglogo-zabka-01.jpgblysk.jpgfrisco.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngabc-logo.pngODIDO.pngintermarche_tabela.png

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,3% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,6% w porównaniu z grudniem 2021 r.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w listopadzie 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu z listopadem 2021 r.

Rusza ogólnopolska kampania online Fundacji Forum Konsumentów: "Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl". Akcja ma zwrócić uwagę na temat podróbek, zniechęcić do ich kupowania i zmotywować do zakupu produktów oryginalnych. Według oficjalnych danych nawet 20% Polaków kupuje podrobione produkty. Według Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 44% młodych Polaków celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści.

01 zo ad 1200x628

 

Dla producentów chipsów, piwa, słodyczy, napojów gazowanych i innych kategorii produktów, po które kibice chętnie sięgają podczas oglądania meczu, mistrzostwa świata w piłce nożnej to szansa na dodatkową sprzedaż. Czy producenci to wykorzystają i docenią potencjał sklepów lokalnych, w których konsumenci bardzo często zaopatrują się tuż przed meczem? Z najnowszego rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash, wynika, że niektórzy producenci tych kategorii nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż centralnie zarządzanym sieciom dyskontów czy supermarketów. A to w kanale sklepów lokalnych udział wydatków na markowe produkty wynosi średnio 95 proc.W przeciwieństwie do m.in. dyskontów, które coraz mocniej promują marki własne.

W dniu dzisiejszym Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Rada Centrów Handlowych wystosowały wspólny apel do Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o niepodpisywanie nowelizacji Kodeksu karnego z uwagi na istotny dla branży handlowej zapis o podwyższeniu progu wykroczenia w przypadku kradzieży.

Treść apelu jest dostępna tutaj.

 

Jak wynika z danych CMR Panel i PIH w październiku 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,8% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 2,2% w porównaniu z październikiem 2021 r.

Przedstawiciele branży handlowej spotkają się 23-24 listopada br. na Międzynarodowych Targach Wyposażenia Sklepów RetailShow w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To wiodące wydarzenie sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku będzie ono szczególne ze względu na innowacyjność prezentowanych rozwiązań opartych na automatyzacji i robotyzacji, rozwiniętych w czasie pandemii.

Atrakcją targów będzie Modelowy SklepTo serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat wydarzenia oraz ekspozycji na stronie.

 

W odpowiedzi na zaproszenie do przesłania uwag do Założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy Polska Izba Handlu, przedstawiła swoje stanowisko. Zwróciliśmy uwagę na fakt, że sektor franczyzy jest niezwykle zróżnicowany pod kątem branż oraz modeli biznesowych, przez co charakteryzuje się mnogością szczegółowych rozwiązań i ustaleń między stronami umowy franczyzy. Jako przedstawiciele franczyzodawców doceniamy troskę ustawodawcy o sytuację franczyzobiorców, czyli potencjalnie słabszej strony stosunku prawnego. Jednakże po lekturze propozycji założeń regulacji obawiamy się, że wbrew intencjom jej autorów, może ona zaszkodzić tym, których miała chronić. Dlatego też w naszym stanowisku staraliśmy się przestrzec przed negatywnymi konsekwencjami nadmiernego uregulowania franczyzy, sektora szczególnie istotnego z perspektywy małych i średnich przedsiębiorców, a tym samym do upośledzenia go na tle innych modeli biznesowych.

Stoimy na stanowisku, że ze względu na objęcie potencjalną regulacją tak ogromnej rzeszy Polaków, zróżnicowanie przedsięwzięć, których będzie ona dotyczyć oraz głębokość zmian, sięgających fundamentów modeli biznesowych, proces zmierzający do uregulowania franczyzy powinien być prowadzony ze szczególną ostrożnością. Podkreśliliśmy o procedowanie w duchu Konstytucji Biznesu oraz z uwzględnieniem czasu potrzebnego przedsiębiorcom na zaprezentowanie stanowisk bazujących na praktyce rynkowej, zrozumienie zmian zachodzących w ich otoczeniu prawnym oraz dostosowanie się do nich.

Z pośród wielu uwag przedstawionych w naszym piśmie ministerstwu zwróciliśmy uwagę na elementy, które w ocenie branży zawierają istotne nieścisłości, zarówno z perspektywy praktyki biznesu, jak i porządku prawa.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis