Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

_Arsenal_EU_logo_male.jpgpolski_tyton.jpgKolporter.pngkzr-ss-spoem.jpgblysk.jpgmkwiech.jpgsolt_logo_male.jpgnomax.jpgSpar.jpgsezam.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgintermarche_tabela.pngrabat.jpggroszek_zolte.jpgRYDZ.jpgalpan.gifLeroyMerlin.jpginmedio.jpgNovitus.pngTK_logo_2016mini.jpgabc.jpgbartnik.jpgbrand_distribution.jpgfrisco.jpgEurocash.jpgredlink.pngmaxku.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgpoland_workforce.pngmarketing_prewencyjny.jpgKoliber.jpg1Minute.jpgdelikatesy.jpgkontigo.pngdesignum.jpgjabluszko.jpgdak1.jpgDick.jpgfaktoriawin.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgbricomarche.pngGama.jpgalmares.jpgTK_logo_2016.jpglewiatan_new.jpgbadplold.jpgpsd.jpgmaxel.jpgcomexmn.jpg

Analiza polskiego rynku spożywczego wskazuje, że jego rzeczywisty obraz jest dość odległy od stereotypowego postrzegania. Większość kategorii zdominowana jest przez 3 - 5 producentów spożywczych, z których znacząca część to podmioty zagraniczne. Przy rozważaniu o sposobie kształtowania relacji producentów i dystrybutorów należy brać pod uwagę, że nie każdy producent „polskiej żywności” to polski przedsiębiorca, a wręcz przeciwnie – że wielu z nich to wielkie, międzynarodowe korporacje.

W sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie liniowego podatku od obrotu z równą stawką dla wszystkich, bez kwoty wolnej. Jest to konsekwencją tego, że pobieranie podatku od handlu zostało zawieszone, po tym jak Komisja Europejska wszczęła postępowanie ws. tej daniny.

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

We wrześniu 2016 r. wartość całkowitej sprzedaży w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 9,8% wyższa niż we wrześniu 2015 r. i o 4,2% niższa niż w sierpniu 2016 r. Średnia wartość transakcji wyniosła we wrześniu 12,02 zł, o 7% więcej niż rok wcześniej.

Kursy walut, oferowane Klientom korporacyjnym przez banki, od kursów walut w serwisach internetowej wymiany walut, różnią się z pozoru niewiele, bo o kilkadziesiąt - kilkaset pipsów. Ale te kilka przysłowiowych „groszy” pozwala przedsiębiorcom wygenerować dodatkowe oszczędności lub zyski – nawet rzędu kilku tysięcy złotych co miesiąc.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 48 (6/2017)

Promocja zdrowia w pracy

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

China Expo - China Brand Show Poland 2016

14 - 16 września 2017

Warszawa

CHINA20174 baner 400x300 01

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin