Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

lewiatan_new.jpgalmares.jpglogo-zabka-01.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngEurocash.jpgKoliber.jpgMyShop_jpg.jpgbig_ben.jpgkontigo.pngpsd.jpgdesignum.jpgjabluszko.jpgfrisco.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgintermarche_tabela.pnggroszek_zolte.jpginmedio.jpgsolt_logo_male.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgLeroyMerlin.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgrabat.jpgfaktoriawin.jpgalpan.gifPODWOJNE_PALUSZKI.jpgcomexmn.jpgkzr-ss-spoem.jpgmkwiech.jpgblysk.jpgbrico_kopia.jpgnomax.jpgabc.jpgTK_logo_2016.jpgmaxku.jpgRYDZ.jpgmaxel.jpgGama.jpgsezam.jpgdelikatesy.jpgredlink.png

8 grudnia br. odbyła się uroczystość z okazji Jubileuszu 100-lecia Wojewódzkiego Zrzeszenia Handlu i Usług w Gdańsku. Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu miał zaszczyt uczestniczyć w obchodach.

Składamy gratulacje i życzymy kolejnych lat tak aktywnych działań na rzecz polskiego handlu.

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu, w październiku 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,6% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji utrzymała się na tym samym poziomie. W porównaniu z wrześniem 2019 r. obroty placówek małoformatowych wzrosły o 3,5%, a liczba transakcji nieznacznie wzrosła.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku 2019 r.: +3,5% mdm , +6,6% rdr.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +5,1%.

1 listopada 2019 r. wszedł w życie obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności dla faktur powyżej 15 tys. zł brutto, które dotyczą tzw. towarów i usług wrażliwych.

Więcej informacji na stronie Ministerstwa Finansów. 

MPP slajder 460x290 px

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 64 (10/2019)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Co w nim znajdziesz?

Waldemar Nowakowski, prezes PIH, gratuluje wszystkim nowym posłom i senatorom oraz wskazuje, kierunki, którymi warto się zająć w nadchodzącej kadencji.

PIH wspiera działania na rzecz rozwoju kompetencji

Dlaczego warto wybrać się na targi WorldFood?

PIH na wydarzeniach branżowych?

Obchody Jubileuszu 150-lecia Społem

Sprzedaż we wrześniu w sklepach małoformatowych do 300 m2

Ranking Równi w Biznesie: Alkohole równe dla wszystkich

Magdalena Kot: Zarządzanie projektami a dzielenie się wiedzą w organizacji

Grupa Muszkieterów: Prawie 5,7 miliarda złotych obrotów po trzech kwartałach 2019 roku

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu we wrześniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,1% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji nieznacznie spadła. W porównaniu z sierpniem 2019 r. obroty placówek małoformatowych spadły o 10%, a liczba transakcji zmniejszyła się o 8,5%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 we wrześniu 2019 r.: -10% mdm ,+7,1% rdr

W związku z pracami Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP w imieniu Krajowej Izby Gospodarczej  prosimy o wypełnienie poniższych ankiet.

Badanie dotyczy:

1) wpływu deklarowanego podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 4000 zł do końca 2023 roku ANKIETA

2) zniesienie limitu 30-krotności składek na ZUS. Ankieta skierowana jest do firm/instytucji zatrudniających kogoś, kto zostanie objęty nową regulacją (na podstawie umowy o pracę zarabia rocznie kwotę powyżej 30 średnich pensji – w 2019 r. 11 912 zł brutto miesięcznie, 142,9 tys. zł. rocznie) ANKIETA

Coraz więcej największych producentów piwa, wódki i whisky oferuje podobny asortyment w zbliżonych cenach we wszystkich kanałach sprzedaży – wynika z 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy ponad 40% dóbr szybko zbywalnych i 70% piwa kupują w sklepach małoformatowych.

- Mieliśmy problemy z producentami, którzy nie widzieli nic złego w tym, że pół litra piwa w puszce jest w innych kanałach sprzedaży o jedną trzecią tańsze niż w butelkach tej samej pojemności w sklepach małoformatowych. Dla konsumentów był to oczywiście problem. Na szczęście to podejście producentów zaczęło się zmieniać – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Lider poprzednich dwóch edycji rankingu Browar Namysłów został przejęty przez Grupę Żywiec (Heineken). Nie poprawiło to jednak pozycji tego koncernu w rankingu, ponieważ znalazł się on na 4. miejscu (w 2018 r. był 3.). Czołowe miejsca zajmują dwaj najmniejsi z czołowych producentów piwa: Perła – Browary Lubelskie i Van Pur. W porównaniu z poprzednim rokiem awansował największy gracz na rynku – Kompania Piwowarska (Asahi), który jest 3 (w 2018 r. był 5.).

25 największych producentów mleka, śmietany, jogurtów i pozostałych wybranych najpopularniejszych kategorii produktów, oferowanych w sklepowych ladach chłodniczych, zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Wyniki zostały przedstawione w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu w sierpniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,2% wyższa niż rok wcześniej, mimo niewielkiego spadku transakcji. W porównaniu z lipcem 2019 r. obroty placówek małoformatowych zwiększyły się o 2,3%, a liczba transakcji wzrosła o 1%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w sierpniu 2019 r.: +2,3% mdm  , +7,2% rdr .

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +5%.

Produkt Polski logo

PRODUKT POLSKI – KUPUJ ŚWIADOMIE

Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Znak „Produkt polski” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców.Aby ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „Produkt polski” i zasady jego stosowania. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju. Więcej o znaku „Produkt polski”

Wybierając żywność z oznaczeniem „Produkt polski”, konsument ma pewność, że została ona wytworzona w kraju i z rodzimych surowców. Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.

Więcej na stronie kamanii. 

 

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 66 (3/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

Polagra 2020

28 września - 30 września 2020

Poznań

Polagra 400x300 nowy

Nex Day 2020

Warszawa

29 września 2020

nd wrz 2020

Targi Opakowań i Technologii Pakowania

18-19 listopada 2020

Sosnowiec

opak wag 400x300px kopia