Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

delikatesy.jpgcomexmn.jpgbricomarche.pngdesignum.jpgdak1.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgnomax.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgintermarche_tabela.pngRYDZ.jpgKoliber.jpgjabluszko.jpgfrisco.jpgKolporter.pngalmares.jpgredlink.pngTK_logo_2016.jpgkontigo.pngEurocash.jpginmedio.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgabc.jpggroszek_zolte.jpgkzr-ss-spoem.jpgrabat.jpgmaxku.jpgbadplold.jpgbartnik.jpgLeroyMerlin.jpgGama.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgpsd.jpgNovitus.pnglewiatan_new.jpgsolt_logo_male.jpgmkwiech.jpgfaktoriawin.jpgmaxel.jpgsezam.jpgblysk.jpgalpan.gif1Minute.jpg

Polska Izba Handlu jako jedyna organizacja handlu detalicznego zaproponowała rozwiązanie problemu z zapisem w ustawie o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych. Nakłada ona na przedsiębiorców konieczność zawierania pisemnych umów nabycia towarów rolnych oraz ich archiwizowania niezależnie od faktu, że wystawiane są faktury potwierdzające zawarcie umowy.

Ustawodawcy planują nałożyć na sklepy o powierzchni powyżej 100 m2 obowiązek wyznaczenia miejsca do przewijania i karmienia dzieci. Dotyczy to budynków, które będą oddawane do użytku po wejściu w życie przepisów. Zapis taki pojawił się w Projekcie rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (&85a) >>>.

W tym rankingu zwycięzcą jest nie ten, który sprzedaje najwięcej, ale kto podchodzi do biznesu w sposób najbardziej odpowiedzialny. Polska Izba Handlu w kolejnej odsłonie rankingu „Równi w Biznesie” przyjrzała się praktykom producentów wódki.

Polska Izba Handlu zauważa potrzebę zmian zapisów w ustawie o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych  – art. 38q oraz 40i  w brzmieniu po nowelizacji z dnia 11 lutego 2017r.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 47 (05/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 5,7%. Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem 

Druga część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

 

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern. 

Ustalenie pochodzenia towarów w celu zastosowania korzyści z umowy CETA

CETA, czyli Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa pomiędzy Unią Europejską a Kanadą, nie zaczęła jeszcze w pełni obowiązywać. Umowa została na razie zatwierdzona przez Parlament Europejski i tymczasowo wejdzie w życie dopiero po jej zatwierdzeniu przez Parlament Kanadyjski. Zdaniem ekspertów może to nastąpić już w te wakacje.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była aż o 16,6% wyższa niż w lutym 2017 r., ale wzrost ten wynikał w dużej mierze z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż w lutym). W ujęciu rdr odnotowano wzrost całkowitej wartości sprzedaży o 6,6%. Z danych CMR wynika, że w marcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,89 zł, o 2,4% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Konkursu na najlepsze stoisko mięsno-wędliniarskie

baner KM 2018 konkurs 400x300

Targi Firm FMCG SGH

Warszawa

14-16 marca 2018

banner targi

Kongres Mięsny 2018

1 marca 2018

Warszawa

baner KM 2018 03

POLAGRA FOOD

8-10 maja 2018

Poznań

polagra