Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

sezam.jpgcomexmn.jpgblysk.jpgintermarche_tabela.pngalmares.jpgabc.jpgkzr-ss-spoem.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpglewiatan_new.jpgMyShop_jpg.jpgfrisco.jpgnomax.jpgmaxel.jpggroszek_zolte.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgkontigo.pngjabluszko.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgGama.jpgpsd.jpgNovitus.pngbig_ben.jpgLeroyMerlin.jpgKolporter.pngTK_logo_2016.jpglogo-zabka-01.jpgdesignum.jpgdelikatesy.jpgredlink.pngRYDZ.jpgmaxku.jpgfaktoriawin.jpgKoliber.jpgsolt_logo_male.jpgalpan.gifrabat.jpgbrico_kopia.jpgEurocash.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgmkwiech.jpgbartnik.jpginmedio.jpg

Jak wynika z danych PIH i CMR, w październiku 2018 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2,2% wyższe niż we wrześniu i o 5,1% wyższe niż w październiku 2017 r. Całkowita liczba transakcji utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu do września nieznacznie spadła.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w październiku 2018r.: +5,1% rdr, +2,2% mdm

Marnowanie żywności jest zjawiskiem, które dotyka zarówno sklepy, gastronomię, rolnictwo, jak i każdą osobę. Niezależnie od tego, jak dobrze planujemy dostawy, zakupy i wykorzystanie nabytych produktów - część z nich trafia na śmietnik. W wyniku tego zjawiska w Polsce co roku wyrzuca się blisko 9 mln ton żywności, przez co zajmujemy niechlubne 5 miejsce wśród krajów Unii Europejskiej.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), we wrześniu 2018 r. obroty sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 były o 5,7% wyższe niż rok wcześniej, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 1,1%. W ujęciu mdm obroty spadły o 9,7%.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych we wrześniu 2018r.: +5,7% rdr, -9,7% mdm

Waldemar Nowakowski mini 2Walka z karuzelami podatkowymi powinna być bezwzględna, ale dotyczyć tych, którzy rzeczywiście oszukują - podkreśla Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

pawel cybulski 01a– Uczciwy przedsiębiorca może zwiększyć swoje bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym, między innymi rzetelnie weryfikując swoich kontrahentów biznesowych i zwracając uwagę na okoliczności, w jakich przebiega transakcja – mówi Paweł Cybulski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

Sama idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) niesie ze sobą wymierne korzyści, ale zanim zaczniemy realne działania pojawia się podstawowe pytanie - o koszty takich przedsięwzięć. MŚP często rezygnują, ponieważ obawiają się, że większe projekty pociągną za sobą duże koszty, a małe aktywności pozostaną niezauważone. Jednak nawet te drobne działania mają znaczenie i warto zacząć właśnie od nich.

CSR można wprowadzać na wiele różnych sposobów, poniżej 10 pomysłów, które pomogą Wam zintegrować ideę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu z charakterem waszej działalności.

W związku z propozycjami nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele Polska Izba Handlu wyjaśnia, czym są systemy franczyzowe w Polsce.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 63 (08/2019)

bryt napis

Produkt Polski

Produkt Polski logo

Retail Challenge Poland

11-12 września 2019

Warszawa

11 12 września 2019 Warszawa

Kongres Alkohole i Napoje

19 września 2019

Warszawa

KAIN banery 400x300 ok

PRCH Retail Awards X

10 października 2019

Warszawa

PRCH baner

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px