Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

frisco.jpgblysk.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgbrico_kopia.jpgLeroyMerlin.jpgrabat.jpgEurocash.jpgdesignum.jpgkzr-ss-spoem.jpgTK_logo_2016.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgjabluszko.jpgsolt_logo_male.jpginmedio.jpgintermarche_tabela.pngNovitus.pngRYDZ.jpgGama.jpgKolporter.pngdak1.jpgmkwiech.jpgalpan.gifalmares.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgpsd.jpgkontigo.png_Arsenal_PL_logo_male.jpggroszek_zolte.jpgsezam.jpgmaxel.jpgKoliber.jpgbartnik.jpgnomax.jpgmaxku.jpgfaktoriawin.jpgcomexmn.jpgdelikatesy.jpgabc.jpglewiatan_new.jpgredlink.png

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Dane PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w grudniu 2017 r. – wzrost 5% rok do roku, wzrost 8,5% miesiąc do miesiąca

Jak pokazują dane CMR, w grudniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5% wyższa od wartości sprzedaży w grudniu 2016 r., mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o około 1%. W porównaniu z listopadem 2017 r. liczba wszystkich zarejestrowanych paragonów była niższa o 3%, jednak ze względu na przypadające w grudniu święta, kiedy konsumenci częściej decydują się na zakup droższych artykułów i wkładają do koszyka więcej produktów, obroty sklepów wzrosły w grudniu o 8,5% mdmpodała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Ministerstwo Środowiska przygotowało poradnik dot. nowej ustawy o torbach foliowych.

TUTAJ

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 53 (12/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2017 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 9,0% niższe niż w październiku, a liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o niemal 12%. Wzrosty zaraportowano natomiast w ujęciu rok do roku – w porównaniu z listopadem 2016 r. obroty sklepów małoformatowych zwiększyły się o 8%, a liczba wydanych paragonów była wyższa o 2%.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 52 (11/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu złożyła do Sejmu propozycje do projektu nowelizacji Ustawy o wychowaniu w trzeźwości. PIH prowadzi dialog na temat założeń nowelizacji wspomnianej ustawy już od 2016 roku. Jak czytamy w uzasadnieniu do upublicznionego przed dwoma tygodniami projektu, głównym celem nowelizacji jest ograniczanie dostępności napojów alkoholowych, jako sposobu na walkę z problemami alkoholowymi.

Jak wynika z danych CMR, w październiku 2017 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2,3% wyższe niż we wrześniu i aż o 7,8% wyższe niż w październiku 2016 r. Całkowita liczba transakcji utrzymała się na poziomie sprzed miesiąca, a w ujęciu rok do roku wzrosła o około 3%.

Projekt w brzmieniu przyjętym przez Komisję Polityki Społecznej i Rodziny nadal zawiera szereg wad i niespójności naruszając nie tylko zasady poprawnej legislacji, ale również wyrażoną w art. 2 Konstytucji RP zasadę demokratycznego państwa prawnego, która ma zabezpieczać obywateli przed arbitralnymi aktami władzy państwowej wzmacniając ich zaufanie do państwa i tworzonego przez to państwo prawa. Projekt posługuje się nieznanymi naszemu prawu pojęciami i definicjami, takimi jak handel, placówka handlowa, czy czynności związane z handlem. Niezależnie od ilości niedziel objętych zakazem, skutki uchwalenia ustawy w tym kształcie mogą być odwrotne do zamierzonych. Wystawia ich również na ryzyko odpowiedzialności karnej, gdy podjęta w dobrej wierze działalność zostanie zinterpretowana przez sądy sprzecznie z intencjami twórców tego projektu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Ankieta Ministerstwa Finansów

od 6 do 20 września

SplPaym ankieta

 

od 6 do 20 września

Targi Producentów Marek Własnych i Produktów Naturalnych PL SHOW

18-19 września 2018

Lublin

pls18 400X300px

XI Fresh Market

27 września 2018

Ożarów Mazowiecki

Targi TransLogistica Poland

Warszawa

6-8 listopada 2018

tp2018 400x300 pl