Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

bartnik.jpglewiatan_new.jpgKolporter.pngTK_logo_2016.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgjabluszko.jpgdesignum.jpgNovitus.pngdelikatesy.jpgintermarche_tabela.pngredlink.pngkontigo.pngsolt_logo_male.jpggroszek_zolte.jpgRYDZ.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgalpan.gifrabat.jpgpsd.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgmaxku.jpgsezam.jpginmedio.jpgKoliber.jpgmaxel.jpgfrisco.jpgalmares.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgabc.jpgfaktoriawin.jpgnomax.jpgEurocash.jpgkzr-ss-spoem.jpgGama.jpgcomexmn.jpgblysk.jpgdak1.jpgmkwiech.jpgLeroyMerlin.jpgbrico_kopia.jpg

W imieniu Dyrekcji Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii prosimy o wypełnienie  ankiety zapotrzebowania przedsiębiorców na kwalifikacje dla realizacji działań ekspansji zagranicznej.

Link do ankiety:
http://web.e-bit.edu.pl/ANKIETY/CTW/1a

Ankieta ma na celu poznanie potrzeb przedsiębiorców w zakresie kształcenia pracowników, a zwłaszcza tych osób, które zajmują się eksportem.

Dzisiejszym wyzwaniem,  jakie stoi przed polskim biznesem, jest umiędzynarodowianie i potrzeba rywalizacji na rynkach zagranicznych. Wymaga to wykwalifikowania nowych kadr, posiadających odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Chcielibyśmy, by zarówno kierunki studiów, jak również szkolenia, stawały się coraz bardziej dostosowane do potrzeb przedsiębiorców.
Ankieta ma przyczynić się do lepszego dostosowania kierunków studiów oraz zakresu szkoleń do potrzeb tych z przedsiębiorców, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność eksportową.

Z tego też względu bardzo prosimy o rozesłanie i wypełnienie tej bardzo krótkiej ankiety przez osoby reprezentujące firmy prowadzące działalność eksportową w terminie do 5 czerwca.

Ponad 84 proc. dorosłych palaczy chce informacji o mniej szkodliwych produktach niż papierosy, tj. e-papierosach i nowatorskich wyrobach tytoniowych, w których tytoń się podgrzewa, a nie spala. 90 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o tych produktach, a ponad 90 proc. chce znać wyniki badań naukowych.

Polska Izba Handlu

zaprasza na konferencję prasową

 

Prawo nie pozwala informować konsumentów o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów

15.05.2018, godz. 11.00

Warszawa

Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8

Konsumenci chcą być informowani o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów, ale obecne prawo na to nie pozwala. Polska Izba Handlu zaprezentuje wyniki badania preferencji konsumenckich dotyczących informowania o produktach zawierających nikotynę. Polska Izba Handlu od wielu lat podkreśla konieczność zapewnienia konsumentom prawa do informacji. Obecne prawo zabrania sprzedawcom informowania klientów o mniej szkodliwych alternatywach dla klasycznych papierosów i wynikach badań naukowych na ten temat. informować klientów o tym, że mogą skorzystać z mniej szkodliwej alternatywy dla klasycznych papierosów popartą wiarygodnymi badaniami naukowymi.

 

 

Prosimy o potwierdzenie przybycia:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Konsumenci chcą, aby papierosy slim były nadal dostępne w cienkich opakowaniach – Rząd chce tego zakazać. 85% palaczy uważa, że nowe przepisy będą wprowadzać konsumentów w błąd – wynika z badań Polskiej Izby Handlu.

Organizacje zrzeszające podmioty zajmujące się handlem i usługami złożyły w kancelarii Premiera Mateusza Morawieckiego pismo z prośbą o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług przy Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2018 r. liczba transakcji zaraportowanych w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% wyższa niż w lutym 2018 r., a całkowita wartość sprzedaży zwiększyła się o 23%. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też ze zwiększonych zakupów związanych z przygotowaniami do Wielkanocy. W ujęciu rok do roku obroty sklepów małego formatu zwiększyły się o niemal 9%, mimo iż liczba transakcji spadła o 7% – mówi Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Właściciele firm, którzy korzystają z terminali płatniczych powinni być ostrożni, ponieważ coraz popularniejsza staje się metoda oszustwa „na terminal”.

Złodzieje dzwonią do sklepu i podają się za pracowników firmy obsługującej terminale płatnicze. Informują, że np. trzeba przeprowadzić aktualizację oprogramowania i proszą pracownika sklepu o wprowadzenie zmian w urządzeniu. W ten sposób poznają kody zabezpieczające, dzięki którym później kradną pieniądze.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja