Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

delikatesy.jpgalpan.gifKolporter.pngNovitus.pngPODWOJNE_PALUSZKI.jpgmaxku.jpgjabluszko.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgnomax.jpgbartnik.jpglewiatan_new.jpgredlink.pngfaktoriawin.jpgblysk.jpgLeroyMerlin.jpgintermarche_tabela.pngcomexmn.jpgmaxel.jpginmedio.jpggroszek_zolte.jpgdak1.jpgalmares.jpgkontigo.pngbrico_kopia.jpgsolt_logo_male.jpgabc.jpgKoliber.jpgsezam.jpgkzr-ss-spoem.jpgdesignum.jpgEurocash.jpgfrisco.jpgRYDZ.jpgTK_logo_2016.jpgpsd.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgrabat.jpgmkwiech.jpgGama.jpg
  • 1 lipca 2018 r. wchodzi w życie dobrowolny mechanizm podzielonej płatności dla przedsiębiorców.
  • Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji realizowanych przez przedsiębiorców i dalsze uszczelnianie sytemu VAT.
  • Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową uruchamia kampanię edukacyjną Bezpieczna transakcja we współpracy z partnerami społecznymi i instytucjami państwowymi.

 

Jak to się dzieje, że te same piwa mają różne ceny w dyskontach i małopowierzchniowych sklepach? Dlaczego niektórych piw znanych z hipermarketu nie kupimy w sklepie osiedlowym? Zwykle decyduje o tym polityka dystrybucyjna i cenowa producentów piwa i nierówne traktowanie przez nich różnych formatów sklepów. Dlatego Grupa Eurocash, wraz z partnerem strategicznym Polską Izbą Handlu, przygotowała kolejną edycję rankingu największych browarów w Polsce, oceniając, czy realizowane przez nie strategie nie pomniejszają znaczenia niezależnego handlu.

Jak wynika z danych CMR, w maju 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 11,7% wyższa niż w kwietniu 2018 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 10%. W porównaniu z majem 2017 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 6,9%, choć liczba transakcji utrzymała się na prawie tym samym poziomie. W roku poprzednim wzrost wartości sprzedaży w maju w stosunku do kwietnia wyniósł 7%.

Dane PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w maju 2018 r.: mdm +11,7%, rdr +6,9%.

Polish Chamber Of Trade (Polska Izba Handlu) was set up in 1997 as an economic self-government organisation representing interests of trade environment in Poland.

 

Polish Chamber of Trade is the organisation gathering almost 50 entities and companies from retail, wholesale, distribution, production, and FMCG related services. Subsequently we represent approx. 30 000 retail outlets around the Poland and by this fact we are biggest representation of the retail trade in Poland.

 

Our members altogether employ over 60 000 employees.

 

Among strategic aims of our Chamber, there can be found following:

Preserving the niche of independent trade in Poland (both on the level of wholesale/distribution and retail)

Developing role of member of social dialog on the level of government relation

Strengthening the position of opinion making organization on the level equal to organizations representing other FMCG market areas

 

In terms of operational aims we focus on following:

Developing positive image of Polish trade companies and independent trade

Operations aimed at reducing red tape problems in economy

Submitting opinions for legislation proposals.

Acting for sustainable development and equal chances on the market for independent trade.

Representing Polish trade in relations with government and the EU institutions.

Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu, od września 2017 roku brał udział w konsultacjach społecznych w Ministerstwie Finansów dot. dochowania należytej staranności w VAT.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 56 (5/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Całkowite obroty sklepów małoformatowych wzrosły o 2,4% w stosunku do kwietnia 2017 r., jednak już w porównaniu z marcem zmniejszyły się o 4,7% – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2018 r. – +2,4% rdr, -4,7% mdm

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja