Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

abc.jpgmaxku.jpgsolt_logo_male.jpgKolporter.pnglewiatan_new.jpgEurocash.jpgsezam.jpginmedio.jpggroszek_zolte.jpgdesignum.jpgkontigo.pngrabat.jpgcomexmn.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgkzr-ss-spoem.jpgbartnik.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgNovitus.pngfrisco.jpgalmares.jpgRYDZ.jpgbrico_kopia.jpgblysk.jpgpsd.jpgmkwiech.jpgfaktoriawin.jpgalpan.gifintermarche_tabela.pngGama.jpgdelikatesy.jpgTK_logo_2016.jpgKoliber.jpgLeroyMerlin.jpgnomax.jpgredlink.pngdak1.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgmaxel.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgjabluszko.jpg

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w czerwcu 2018 obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były wyższe o 2,4% w porównaniu do maja 2018 r. oraz o 5,4% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba transakcji w czerwcu 2018 r. była o 1% niższa niż rok wcześniej, ale o prawie 3% wyższa niż miesiąc wcześniej, kiedy było więcej dni świątecznych (1 i 3 maja oraz Boże Ciało) i związane z nimi dwa długie weekendy. W zeszłym roku wzrost w czerwcu w stosunku do maja wyniósł 3,9%, zatem dynamika tego wzrostu nawet pomimo mundialu i wzrostu cen jest niższa.

Sprzedaż w czerwcu w sklepach małoformatowych do 300 m2: mdm + 2,4%, rdr +5,4%

Rząd pracuje nas zmianami w kodeksie wykroczeń – kradzież poniżej 500zł ma być wykroczeniem. Ustalanie takiej kwoty to dla wielu sprzedawców problem, bo zachęca to złodziei do częstych kradzieży.

  • 1 lipca 2018 r. wchodzi w życie dobrowolny mechanizm podzielonej płatności dla przedsiębiorców.
  • Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji realizowanych przez przedsiębiorców i dalsze uszczelnianie sytemu VAT.
  • Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową uruchamia kampanię edukacyjną Bezpieczna transakcja we współpracy z partnerami społecznymi i instytucjami państwowymi.

 

Jak to się dzieje, że te same piwa mają różne ceny w dyskontach i małopowierzchniowych sklepach? Dlaczego niektórych piw znanych z hipermarketu nie kupimy w sklepie osiedlowym? Zwykle decyduje o tym polityka dystrybucyjna i cenowa producentów piwa i nierówne traktowanie przez nich różnych formatów sklepów. Dlatego Grupa Eurocash, wraz z partnerem strategicznym Polską Izbą Handlu, przygotowała kolejną edycję rankingu największych browarów w Polsce, oceniając, czy realizowane przez nie strategie nie pomniejszają znaczenia niezależnego handlu.

Jak wynika z danych CMR, w maju 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 11,7% wyższa niż w kwietniu 2018 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 10%. W porównaniu z majem 2017 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 6,9%, choć liczba transakcji utrzymała się na prawie tym samym poziomie. W roku poprzednim wzrost wartości sprzedaży w maju w stosunku do kwietnia wyniósł 7%.

Dane PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w maju 2018 r.: mdm +11,7%, rdr +6,9%.

Polish Chamber Of Trade (Polska Izba Handlu) was set up in 1997 as an economic self-government organisation representing interests of trade environment in Poland.

 

Polish Chamber of Trade is the organisation gathering almost 50 entities and companies from retail, wholesale, distribution, production, and FMCG related services. Subsequently we represent approx. 30 000 retail outlets around the Poland and by this fact we are biggest representation of the retail trade in Poland.

 

Our members altogether employ over 60 000 employees.

 

Among strategic aims of our Chamber, there can be found following:

Preserving the niche of independent trade in Poland (both on the level of wholesale/distribution and retail)

Developing role of member of social dialog on the level of government relation

Strengthening the position of opinion making organization on the level equal to organizations representing other FMCG market areas

 

In terms of operational aims we focus on following:

Developing positive image of Polish trade companies and independent trade

Operations aimed at reducing red tape problems in economy

Submitting opinions for legislation proposals.

Acting for sustainable development and equal chances on the market for independent trade.

Representing Polish trade in relations with government and the EU institutions.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

bryt napis

Webinarium o e-Sprawozdania Finansowych spółek za 2018 r.

29 stycznia i 5 lutego

banner webinarium 400x300

Konferencja Quo Vadis Szkolenia

22 lutego 2109

Warszawa

QuoVadis400x300 02 2

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Targi Warsaw Pack

5 - 7 marca 2019

Warszawa

PACK AD 400x300

Bellavita Expo

7-9 marca 2019

Warszawa

banner ChamberOfCommercePoland 300x400