Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

MyShop_jpg.jpgmaxel.jpgmkwiech.jpgbrico_kopia.jpggroszek_zolte.jpgcomexmn.jpgnomax.jpgjabluszko.jpgKolporter.png_Arsenal_PL_logo_male.jpginmedio.jpgbartnik.jpglogo-zabka-01.jpgmaxku.jpgsolt_logo_male.jpgalmares.jpgpsd.jpgabc.jpgdesignum.jpgLeroyMerlin.jpgalpan.giffrisco.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgredlink.pngfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpgdak1.jpglewiatan_new.jpgdelikatesy.jpgKoliber.jpgrabat.jpgTK_logo_2016.jpgsezam.jpgGama.jpgEurocash.jpgbig_ben.jpgintermarche_tabela.pngRYDZ.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgblysk.jpgNovitus.pngkontigo.png

Jak wynika z danych PIH i CMR, w styczniu 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2018 r. wzrosła o 6,3%, chociaż liczba transakcji była o prawie 2% niższa niż przed rokiem. W porównaniu z grudniem 2018 r. obroty obniżyły o 10,9%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 2%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2019 r.: rdr +6,3%, mdm -10,9%

Jak pokazują dane CMR i Polskiej Izby Handlu, w grudniu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa od niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o 2,5%. W porównaniu z listopadem 2018 r. łączne obroty placówek małego formatu zwiększyły się o 8,6%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie 2018 r.: rdr +4,5%, mdm +8,6%

Plastik otacza nas ze wszystkich stron.Wygoda jaką daje nam ten materiał sprawiła, że stał się nieodłączną częścią niemalże każdej sfery życia, pakujemy w niego większość produktów, zabezpieczamy je plastikiem do transportu, a klientom wydajemy zakupy w foliowych torebkach. Wydaje się, że w dzisiejszych czasach bez plastiku nie da się normalnie funkcjonować.

Od 20 maja 2019 każda paczka papierosów, a także każde opakowanie zbiorcze zawierające wyroby tytoniowe w ilości większej niż paczka wprowadzane do obrotu na terenie Unii Europejskiej czy to przez producenta czy też importera musi być zarejestrowane w systemie śledzenia wyrobów tytoniowych Track&Trace. Czytaj więcej...

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak wynika z danych CMR i PIH, w listopadzie 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,1% wyższa niż rok wcześniej i o 9,2% niższa niż w październiku 2018 r. Liczba transakcji w listopadzie br. była aż o 13% niższa niż miesiąc wcześniej i o około 2% niższa niż w listopadzie 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie 2018 r. : rdr +4,1%, mdm -9,2%

Unia Europejska pracuje nad projektem dyrektywy w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw żywności. Polska Izba Handlu wysłała do instytucji unijnych pismo, gdzie wyraża szczególny niepokój wobec planowanych zmian w funkcjonowaniu grup zakupowych oraz możliwości ograniczenia ich rozwoju. Wybrane poprawki wniesione do projektu, mogą stanowić zagrożenie dla działania sieci franczyzowych i grup zakupowych.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 61 (04/2019)

bryt napis

Targi ReDI 2019

29-30 maja 2019

Warszawa

ReDI2019

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px