Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

arsenal.pngdelikatesy.jpgmaxku.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngkzr-ss-spoem.jpgMyShop_jpg.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgMASPEX_RGB_m.jpgKoliber.jpgabc-logo.pngTK_logo_2016mini.jpgEurocash.jpgmkwiech.jpglogo-zabka-01.jpgShell_Pecten-CMYK.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pnglewiatan_new.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgfrisco.jpgbrico_kopia.jpgmaxel.jpgShell_logo.svg.pngkontigo.pngeuro-sklep-d.pnggroszek.jpgLeroyMerlin.jpgblysk.jpgalpan.gifCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngpsd.jpgODIDO.pngfaktoriawin.jpgRYDZ.jpgalmares.jpgintermarche_tabela.pngbig_ben.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngabc-d.png

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w maju 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,7% wyższa niż w maju 2019 r., natomiast liczba transakcji obniżyła się w tym czasie o 20%. W maju 2020 r. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej niż przed rokiem, ale robili większe zakupy – średnia wartość transakcji w maju 2020 r. wyniosła 19,6 zł, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej i o 16% więcej niż w kwietniu 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w maju 2020 r.: mdm -0,8% , rdr +5,7%

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +3,9%

25 maja br. Polska Izba Handlu, najszersza reprezentacja handlu detalicznego i hurtowego, zwróciła się do Ministra Finansów o podjęcie działań dotyczących obniżenia ponoszonej przez detalistów opłaty MSC. W ostatnim czasie właściciele małych sklepów ponoszą większe koszty związane z transakcjami bezgotówkowymi, co jest efektem zmiany preferencji klientów w kwestii płatności wywołanej w duże mierze zagrożeniem epidemicznym.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w kwietniu 2020 r. zarówno łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,4% wyższa niż w kwietniu 2019 r., podczas gdy liczba transakcji obniżyła się w tym czasie aż o 30%. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej, ale robili tam znacznie większe zakupy – średnia wartość transakcji w kwietniu 2020 r. wyniosła 23,09 zł, czyli o 50% więcej niż rok wcześniej i o 19% więcej niż w lutym 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2020 r.: mdm -0,9% , rdr +5,4%

Polska Izba Handlu przypomina, że 20 maja br. w życie wchodzi zakaz sprzedaży papierosów mentolowych oraz tych z kapsułką smakową. To efekt unijnej dyrektywy.

Zakaz obejmie zarówno papierosy, jak i tytoń do palenia. Nie będzie jednak dotyczył papierosów elektronicznych, podgrzewaczy tytoniu oraz cygar i cygaretek.

Polska Izba Handlu zwróciła się 12 maja 2020 do Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Zdrowia z postulatami o otwarcie restauracji i obiektów gastronomicznych w ramach odmrażania gospodarki nie tylko w zakresie tzw. ogródków.

Treść pisma dostępna tutaj

Z okazji przejścia na emeryturę Wojciecha Kruszewskiego w Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan życzymy, by ten czas był odpoczynkiem – niewątpliwie zasłużonym –  ale też chwilą na podjęcie aktywności, na które wcześniej brakowało czasu. Doceniamy Pana ogromny wkład w rozwój polskiego handlu oraz duże wsparcie w pracach Izby. Cieszymy się, że mamy tak doświadczoną osobę w Radzie PIH.

 

Poniższe zestawienie na pewno nie wyczerpuje wszystkich istotnych tematów – wiele z nich pojawia się i zmienia bez mała z godziny na godzinę. Postaramy się jednak zwrócić uwagę na kilka problemów, które na pewno z dnia na dzień nie znikną, a stanowią ważne wyzwanie dla handlu.

 

Polska Izba Handlu ponownie apeluje do Ministerstwa Finansów z prośbą o zwolnienie z naliczania VAT-u na produkty przekazane jako darowizny.

– W związku z epidemią koronawirusa wiele osób i organizacji znalazło się w trudnej sytuacji. Są też chętne firmy, które mogą im pomóc i przekazać produkowane przez siebie artykuły. Niestety problemem jest polskie prawo – przedsiębiorcy muszą zapłacić VAT od darowizn – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis