Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

arsenal.pngODIDO.pngkontigo.pngabc-logo.pngfaktoriawin.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngfrisco.jpgbrico_kopia.jpgabc-d.pngRYDZ.jpgintermarche_tabela.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgMyShop_jpg.jpgeuro-sklep-d.pngLeroyMerlin.jpgTK_logo_2016mini.jpgEurocash.jpglewiatan_new.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgbig_ben.jpgmaxel.jpgalpan.gifLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgalmares.jpgkzr-ss-spoem.jpgdelikatesy.jpglogo-zabka-01.jpgShell_logo.svg.pngblysk.jpgKoliber.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngmaxku.jpgMASPEX_RGB_m.jpgmkwiech.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pnggroszek.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgInventage.pngpsd.jpg

Od kilku miesięcy światowa, a tym samym i polska gospodarka odczuwa skutki trwającej pandemii. Dynamiczna sytuacja rynkowa i zmieniające się przepisy dają się we znaki praktycznie wszystkim branżom.

Obecna sytuacja sprzyja zmianie podejścia do prowadzenia biznesu, weryfikacji strategii oraz uwzględnienia nowych nawyków zakupowych konsumentów. Jak to zrobić? Odpowiedzią może być e-commerce.

W związku z wysoką liczbą stwierdzonych przypadków COVID-19 w ostatnich dniach Polska Izba Handlu apeluje o bezwzględne zasłanianie nosa i ust podczas wizyt we wszystkich sklepach oraz placówkach usługowych.

Jest to także obowiązek wynikający z przepisów obowiązujących w czasie epidemii. Nie ryzykujmy utraty zdrowia innych przez nieodpowiedzialne zachowania. Pracownicy sklepów przez wiele godzin codziennie narażają swoje zdrowie, przebywając w miejscu, gdzie przewijają się setki ludzi. Uszanujmy ich pracę i zakładajmy maseczkę przed wejściem do sklepu, nie czekajmy na upomnienie, nie wdawajmy się w dyskusje, myślmy o bezpieczeństwie innych w tym trudnym czasie. Bądźmy odpowiedzialni społecznie.

Jednocześnie warte podkreślenia jest, że sieci handlowe na bieżąco monitorują zarówno zalecenia ze strony organów państwowych, jak i z własnej inicjatywy podejmują kroki o charakterze prewencyjnym. Stosują zaostrzone procedury dotyczące zasad higieny i bezpiecznej sprzedaży, w większości przypadków wyprzedzając i rozszerzając przyjęte rozwiązania prawne dotyczące epidemii.

W przeddzień epidemii najrówniej wszystkie rodzaje sklepów traktowali najwięksi producenci m.in. makaronów i środków do prania – wynika z najnowszej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, opracowywanego przez Grupę Eurocash oraz Polską Izbę Handlu. Oznacza to, że produkty takie jak makarony Lubella lub EkMak albo proszki do prania Persil, E, Ariel lub Vizir można było znaleźć w dyskontach, supermarketach i sklepach niezależnych w podobnym wyborze i za porównywalną cenę.

W związku wprowadzeniem do  projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu zapisu o wejściu w życie 1 stycznia 2021 ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów prezentujemy pismo jakie w tej sprawie Polska Izba Handlu skierowała 3 kwietnia 2020 do przewodniczących wszystkich klubów parlamentarnych. Tutaj

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w czerwcu 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1% niższa niż w rekordowo upalnym czerwcu 2019 r., natomiast liczba transakcji obniżyła się w tym czasie o 18%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w czerwcu 2020 r. : +0,3% mdm, -1% rdr

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +9,4%

Polska Izba Handlu zwróciła się do Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Klimatu i innych w sprawie potrzeby zwolnienia z podatku VAT darowizn. Obecnie obowiązujące przepisy prawa nie zaspokajają w sposób należyty potrzeb oraz interesów różnych grup społecznych.

Skala zapotrzebowania tego typu rozwiązań znacznie przewyższa zakrestymczasowo wprowadzonych zwolnień podatkowych.W Polsce funkcjonuje wiele branż, które ze względu na wysokie koszty związane z przekazaniem darowizny, nie decydują się na skierowanie towarów nadających się do użytku innym podmiotom w celach dobroczynnych.W efekcie produkty te poddawane są utylizacji bądź innej formie niszczenia. Mowa tutaj o takich produktach, jak: sprzęt elektroniczny, odzież oraz inne artykuły nieżywnościowe, tj. wyroby wykonane z użyciem plastiku lub zawierające minerały oraz związki chemiczne­ – wymienia Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 67 (6/2020)

Co w nim znajdziesz?

  • Waldemar Nowakowski, prezes PIH, o działaniach Izby wspierających handel w czasie pandemii koronawirusa
  • VAT od darowizn – nadal ważny temat dla wielu firm oraz potrzebujących
  • Producenci FMCG zrównują swoją ofertę w różnych rodzajach sklepów
  • Maciej Ptaszyński, wiceprezes PIH, o obciążeniach biurokratycznych, które da się zmniejszyć i potrzebie konsultacji stanowionego prawa
  • Wideokonferencja PIH ws. zakazu sprzedaży papierosów mentolowych
  • Apel PIH do Ministra Finansów o obniżenie opłat transakcji bezgotówkowych
  • Sieć Intermarche sukcesywnie rozwija usługę e-commerce
  • Dr Magdalena Kot o Pracy zdalnej w czasie pandemii
  • Sektorowa Rada Kompetencji w Handlu – korzyści dla sektora handlu
  • KIG – polski arbitraż rośnie w siłę

 

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w maju 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,7% wyższa niż w maju 2019 r., natomiast liczba transakcji obniżyła się w tym czasie o 20%. W maju 2020 r. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej niż przed rokiem, ale robili większe zakupy – średnia wartość transakcji w maju 2020 r. wyniosła 19,6 zł, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej i o 16% więcej niż w kwietniu 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w maju 2020 r.: mdm -0,8% , rdr +5,7%

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +3,9%

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis