Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

bartnik.jpgmaxel.jpgsolt_logo_male.jpgmarketing_prewencyjny.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgbricomarche.pngbrand_distribution.jpgintermarche_tabela.pngjabluszko.jpgpolski_tyton.jpgredlink.pngmaxku.jpgLeroyMerlin.jpgTK_logo_2016.jpgDick.jpgRYDZ.jpgalpan.gifblysk.jpgalmares.jpgGama.jpgkzr-ss-spoem.jpgKolporter.pngfaktoriawin.jpgrabat.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgTK_logo_2016mini.jpgbadplold.jpgdelikatesy.jpgSpar.jpgNovitus.pngPODWOJNE_PALUSZKI.jpgKoliber.jpgfrisco.jpgcomexmn.jpglewiatan_new.jpgdak1.jpgdesignum.jpg1Minute.jpgpsd.jpgnomax.jpgabc.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpginmedio.jpgmkwiech.jpggroszek_zolte.jpgpoland_workforce.pngkontigo.pngsezam.jpgEurocash.jpg

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 49 (7/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Groźba poważnej destabilizacji polskiego rynku spożywczego – ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi wchodzi w życie 12 lipca.

Rząd pracuje nad ustawą, która ma dostosować polskie prawo do dyrektywy unijnej dot. ochrony środowiska. Planuje się wprowadzenie od stycznia 2018 roku obowiązkowej opłaty za jednorazowe reklamówki– nawet do 1zł.

Rozumiemy tego typu działania, ale trzeba wprowadzać je rozważnie. Dla niektórych sieci sklepów darmowe reklamówki są sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej. Można zastanowić się jak inaczej rozwiązać problem zanieczyszczania środowiska – zawsze lepiej edukować niż nakazywać. I czy 1zł to jednak nie za dużo za jednorazową siatkę? – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby handlu. 

Który z producentów napojów gazowanych jest najbardziej przyjazny małoformatowym sklepom?

Czwarta część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

Przedstawiamy Państwu już czwartą odsłonę rankingu „Równi w Biznesie”. Pokazuje on, którzy producenci obecni na polskim rynku traktują po partnersku wszystkie jego segmenty – zarówno wielkie scentralizowane sieci, jak i niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Tym razem Polska Izba Handlu przyjrzała się sytuacji na rynku napojów gazowanych. Nie obyło się bez niespodzianek.

30 czerwca br., polska branża handlowa reprezentowana przez Polską Radę Centrów Handlowych, Forum Polskiego Handlu, Polską Organizację Handlu i Dystrybucji, Polską Izbę Handlu, Konfederację Lewiatan oraz Krajową Radę Gastronomii i Cateringu, przedłożyła Minister Elżbiecie Rafalskiej wspólne stanowisko dotyczące projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele.

Komisja Europejska wydała już decyzję – podatek obrotowy od handlu narusza  zasady uczciwej konkurencji i jest nieuzasadnioną pomocą państwa.

Rząd zakłada utworzenie elektronicznego rejestru sprawców wykroczeń przeciwko mieniu oraz zmianę granicy pomiędzy klasyfikacją kradzieży jako wykroczenia lub przestępstwa z obecnej wartości 1/4 najniższego wynagrodzenia na 400 zł.

Jak wynika z danych CMR, w maju 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% wyższa niż w kwietniu 2017 r. a liczba transakcji wzrosła w tym czasie aż o 14%.

W porównaniu z majem 2016 r. odnotowano wzrost obrotów o 3% przy jednoczesnym spadku liczby transakcji o 2%.

Jak wynika z danych CMR, w maju 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% wyższa niż w kwietniu 2017 r. i o 2% wyższa niż w maju 2016 r. W maju 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,74 zł, czyli o 5,6% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z kwietniem  br., kiedy wydatki były nieco wyższe niż zwykle ze względu na Wielkanoc, średnia wartość koszyka spadła o 6,7%. 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 48 (6/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu jako jedyna organizacja handlu detalicznego zaproponowała rozwiązanie problemu z zapisem w ustawie o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych. Nakłada ona na przedsiębiorców konieczność zawierania pisemnych umów nabycia towarów rolnych oraz ich archiwizowania niezależnie od faktu, że wystawiane są faktury potwierdzające zawarcie umowy.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 50 (9/2017)

Promocja zdrowia w pracy

Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

26 września 2017

Katowice

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

Kurs dla menagerów HR

Warszawa

14-15 października 2017

18-19 listopada 2017 

IV Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych

25-26 października 2017

Kielce

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin