Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

logo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngspoem-wss-srdmiescie.jpglogo-zabka-01.jpgpsd.jpgintermarche_tabela.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgkontigo.pngeuro-sklep-d.pnglewiatan_new.jpgRYDZ.jpgInventage.pngTK_logo_2016mini.jpgdelikatesy.jpggroszek.jpgabc-logo.pngmaxku.jpgMASPEX_RGB_m.jpgbrico_kopia.jpgODIDO.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngmkwiech.jpgfaktoriawin.jpgarsenal.pngabc-d.pngbig_ben.jpgkzr-ss-spoem.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngEurocash.jpgalmares.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngMyShop_jpg.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgKoliber.jpgalpan.gifmaxel.jpgLeroyMerlin.jpgShell_logo.svg.pngblysk.jpgfrisco.jpg
Maj 2021
Zmiana wartości sprzedaży

mdm

05-2021 vs. 04-2021

rdr

05-2021 vs. 05-2020

Sklepy małoformatowe do 300 m2 5,6% -2,1%

Supermarkety 301-2500 m2

(z wyłączeniem dyskontów)

-7,3% 1,5%

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

CMR (cmr.com.pl) jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych. Przez ostatnie 12 lat zbudowaliśmy reprezentatywną próbę kilku tysięcy sklepów, z których otrzymujemy informacje o każdej pojedynczej transakcji. Dane z próby są odpowiednio ważone tak, aby odzwierciedlały liczebność i strukturę populacji sklepów spożywczych w Polsce. Próba obejmuje sklepy niezależne, spółdzielcze, franczyzowe, a także sklepy należące do zorganizowanych sieci scentralizowanych. Badaniem objęte są zarówno sklepy małoformatowe do 300 m2, supermarkety 301-2500 m2, jak też kioski i saloniki prasowe.

Polska Izba Handlu już od początku 2020 roku wskazuje na konieczność wprowadzenia rozwiązań w przepisach dotyczących VAT w taki sposób, aby zapewnić organizacjom pożytku publicznego możliwość korzystania z niesprzedanych produktów przemysłowych, które otrzymywałyby od producentów czy sieci handlowych w formie darowizn. Na przeszkodzie wdrożeniu takich rozwiązań dla potrzebujących oraz kreowaniu gospodarki bliższej obiegowi zamkniętemu stoją w naszym kraju przepisy dotyczące VAT od darowizn. O ile udało się wprowadzić - w tym zakresie korzystne - rozwiązania w zakresie darowizn produktów żywnościowych, o tyle darowizny produktów przemysłowych dla organizacji pożytku publicznego czekają dopiero na zwolnienie z VAT.

FEDERACJA PRZEDSIĘBIORCÓW POLSKICH

jest reprezentatywną organizacją zrzeszającą przedsiębiorców, której nadrzędnym celem jest zapewnienie właściwego rozwoju oraz bezpieczeństwa najważniejszym podmiotom na polskim rynku pracy – pracodawcom i pracownikom. Reprezentuje interesy przedsiębiorstw i instytucji zrzeszonych w ramach Federacji, nieustannie dążąc do poprawy jakości funkcjonowania polskich firm zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej.

Podejmuje inicjatywy, które mają kształtować odpowiedzialną, zrównoważoną politykę – efektywną z punktu widzenia pracodawców oraz gwarantującą wysokie bezpieczeństwo pracownikom. Dialog – podejmowany przez Federację Przedsiębiorców Polskich (FPP) – ma uwzględniać opinie wszystkich uczestników polskiego rynku pracy, a następnie – na drodze wielostronnego kompromisu – budować trwałe relacje między poszczególnymi organizacjami oraz przedstawicielami władzy publicznej.

Dialog – podejmowany przez Federację Przedsiębiorców Polskich (FPP) – ma uwzględniać opinie wszystkich uczestników polskiego rynku pracy,a następnie – na drodze wielostronnego kompromisu – budować trwałe relacje między poszczególnymi organizacjami oraz przedstawicielami władzy publicznej.

Celem FPP jest także integracja członków oraz tworzenie warunków do współpracy biznesowej.

https://federacjaprzedsiebiorcow.pl/

Wierzymy, że współpraca z FPP członkiem Rady Dialogu Społecznego przyczyni się do rozwoju Polskiej Izby Handlu, poprzez wzmocnienie jej obecności w procesie dialogu społecznego a pośrednio w procesie tworzenia dobrego prawa dla przedsiębiorców. Liczymy także, że wspólnie z FPP stworzymy wartościową synergię, która wesprze rozwój obecnych i przyszłych członków obu organizacji – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

fpp

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w kwietniu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 8,3% niższa niż w kwietniu 2020 r., mimo iż liczba transakcji wzrosła a tym czasie o 8,7%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2021 r.: mdm +0,3% , rdr -8,3%

Zwracamy uwagę na problem, jaki każdego dnia uderza w wielu polskich potrzebujących, którzy korzystają z pomocy organizacji charytatywnych oraz przedsiębiorców chcących im pomóc. Polskie przepisy dotyczące podatku VAT wymagają od darczyńcy przekazującego produkty przemysłowe na rzecz organizacji pożytku publicznego zapłacenia VAT-u od takich darowizn, zgodnie ze stawką właściwą dla danego towaru, obliczoną na podstawie początkowej ceny sprzedaży. Zwolnienie z podatku VAT-u, które istnieje w przypadku działalności charytatywnej dotyczy jedynie łatwo psujących się artykułów spożywczych, niektórych sprzętów IT oraz wąskiego zakresu produktów przeznaczonych do walki z koronawirusem – taki katalog artykułów odpowiada niewielkiej części potrzeb. Niestety powoduje to, że utylizacja niesprzedanych rzeczy jest tańsza niż oddanie ich potrzebującym. Z pewnością przepisy te wymagają zmiany, aby polscy przedsiębiorcy mieli opłacalną ekonomicznie możliwość robienia darowizn na rzecz potrzebujących zwłaszcza w dobie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.

Zakończyliśmy Wirtualny Kongres Handlu Spożywczego – nowe wydarzenie branżowe, które szeroko pokazało aspekty relacji producenta z siecią handlową. Do udziału zostały zaproszone różne podmioty działające na rynku handlu spożywczego. Prezentacje podczas Kongresu pokazały obraz zależności dostawca – sklep z kilku perspektyw. Można było też odwiedzać wirtualne stoiska producentów oraz sieci handlowych – pozwoliło to poznać bliżej działanie wielu firm oraz wymienić się doświadczeniami podczas czatów. Wydarzenie zakończyło się dyskusją z udziałem ekspertów i praktyków dotyczącą łańcucha dostaw. Kongres odwiedziło ponad 280 osób.

Kongres prowadził Marek Bielski, współorganizator wydarzenia z Gemini Group https://geminigroup.pl/

Grupa GEMINI od ponad 20 lat funkcjonuje na rynku promocyjno-wydawniczym, związanym z szeroko rozumianym przetwórstwem spożywczym.
W skład Grupy wchodzą następujące brandy: portal MEATplace.pl; Kongres MEATing oraz MEATing-online.pl; miesięcznik „Rzeźnik polski” oraz portal mieso.com.pl; Program promocyjny „Doceń polskie”; Gemini PR, Gemini Virtual Congress Center.

 

WKHS logo FINAL

 

Wirtualny Kongres Handlu Spożywczego to nowe wydarzenie branżowe, które ma szeroko pokazać aspekty relacji producenta z siecią handlową. Do udziału zostały zaproszone różne podmioty działające na rynku handlu spożywczego. Prezentacje podczas Kongresu pokażą obraz zależności dostawca-sklep z kilku perspektyw. Będzie można też odwiedzać wirtualne stoiska producentów oraz sieci handlowych – pozwoli to poznać bliżej działanie wielu firm oraz wymienić się doświadczeniami podczas czatów. Wydarzenie zakończy się dyskusją z udziałem ekspertów i praktyków dotyczącą łańcucha dostaw.  

Kongres odbędzie się 13 maja 2021 r., od godz. 9.00

Udział w Kongresie jest bezpłatny.

Zarejestruj się, aby wziąć udział w wydarzeniu.

https://kongreshandlu.pl/

WKHS FB w tle

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w marcu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 8,8% niższa niż w marcu 2020 r., natomiast liczba transakcji spadła a tym czasie o 7,4%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2021 r.: mdm + 14,7% , rdr -8,8%

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis