Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Kolporter.pngbartnik.jpgcomexmn.jpginmedio.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgsezam.jpgmaxku.jpgrabat.jpgdesignum.jpgblysk.jpgpsd.jpgbrico_kopia.jpgGama.jpgdak1.jpgjabluszko.jpgkontigo.pngfaktoriawin.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgmkwiech.jpgalpan.gifabc.jpgLeroyMerlin.jpgfrisco.jpgnomax.jpgkzr-ss-spoem.jpgsolt_logo_male.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpggroszek_zolte.jpgEurocash.jpglewiatan_new.jpgmaxel.jpgRYDZ.jpgalmares.jpgTK_logo_2016.jpgredlink.png_Arsenal_PL_logo_male.jpgintermarche_tabela.pngdelikatesy.jpgKoliber.jpgNovitus.png

Brak ulubionych marek mleka na półkach i niekonkurencyjne, bo dużo wyższe niż w dyskontach i w innych sklepach wielkopowierzchniowych ceny – to problemy, na które codziennie napotykają klienci małoformatowych sklepów detalicznych. Nie wynikają one jednak ze złej woli ich właścicieli, a z polityki dystrybucyjnej i cenowej wielu czołowych producentów. Choć to właśnie w sklepach małoformatowych dokonywana jest niemal połowa zakupów* dóbr szybkorotujących w Polsce, to część wiodących wytwórców zdaje się ignorować ten segment rynku. Są jednak też tacy, którzy pamiętają o handlu małoformatowym. To „Równi w Biznesie”, których ma promować ranking realizowany przez Polską Izbę Handlu.

27 marca odbyło się spotkanie największych organizacji reprezentujących polski handel, tj. Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Forum Polskiego Handlu, Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

W lutym 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,2% niższa niż w styczniu 2017 r. W ujęciu rdr odnotowano wzrost o 0,8%. Z danych CMR wynika, że w lutym 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,56 zł, czyli niemal tyle samo co miesiąc wcześniej.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 45 (03/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

29-30.03.2017, Warszawa, Hotel Hilton and Convention Centre

Tu bije serce polskiego handlu!

Poland & CEE Retail Summit już od 8 lat tworzy przestrzeń dla menedżerów sieci handlowych i producentów FMCG, wspierając budowanie trwałych relacji i nawiązywanie współpracy, mającej bezpośredni wpływ na wzrost biznesu Uczestników i kierunki rozwoju sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Handel i konsument w centrum uwagi! Tajemnica sukcesu tkwi nie tylko w umiejętności znalezienia odpowiedzi nawet na kluczowe pytania dotyczące rynku FMCG, ale co ważniejsze – w zdolności przewidywania nadchodzących trendów i wyzwań, z którymi przyjdzie zmierzyć się w najbliższej przyszłości oraz tworzeniu platformy spotkania i zacieśniania relacji biznesowych.

W styczniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 15,4% niższa niż w grudniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 1,7%. Z danych CMR wynika, że w styczniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatwowych do 300 m2 średnio 13,67 zł, czyli o prawie 8% mniej niż w grudniu 2016 r. 

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

bryt napis

Webinarium o e-Sprawozdania Finansowych spółek za 2018 r.

29 stycznia i 5 lutego

banner webinarium 400x300

Konferencja Quo Vadis Szkolenia

22 lutego 2109

Warszawa

QuoVadis400x300 02 2

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Targi Warsaw Pack

5 - 7 marca 2019

Warszawa

PACK AD 400x300

Bellavita Expo

7-9 marca 2019

Warszawa

banner ChamberOfCommercePoland 300x400