Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

kontigo.pngmaxel.jpgbartnik.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgsolt_logo_male.jpgfrisco.jpgkzr-ss-spoem.jpgbrico_kopia.jpgNovitus.pngrabat.jpgpsd.jpgcomexmn.jpgmkwiech.jpgnomax.jpgintermarche_tabela.pngdesignum.jpgdak1.jpgKolporter.pngEurocash.jpgalpan.gif_Arsenal_PL_logo_male.jpgblysk.jpggroszek_zolte.jpgdelikatesy.jpginmedio.jpgTK_logo_2016.jpgmaxku.jpgjabluszko.jpgabc.jpgfaktoriawin.jpgsezam.jpgGama.jpglewiatan_new.jpgredlink.pngRYDZ.jpgLeroyMerlin.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgKoliber.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgalmares.jpg

 

Dobiegają końca prace nad przyjęciem Kompleksowej Umowy Gospodarczo-Handlowej („CETA”) między Kanadą, a Unią Europejską. W odróżnieniu od podobnej umowy ze Stanami Zjednoczonymi („TTIP”), która znajduje się dopiero w fazie negocjacji, CETA została podpisana 30 października bieżącego roku i teraz czeka na ratyfikację.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 42 (11/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Kwestią szczególnie podkreślaną w związku z negocjacjami w sprawie umowy o Transatlantyckim Partnerstwie Handlowym (TTIP) jak i umów jej podobnych (np. kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej pomiędzy Kanadą a Unią Europejską i jej państwami członkowskim - CETA) jest przewidziany w nich system rozwiązywania sporów.

Po wczorajszym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego można stwierdzić jedno – handlowcy w Polsce nie akceptują projektu podatku od handlu detalicznego w wersji liniowej. Przedstawione wczoraj propozycje nie korespondują w żaden sposób z praktyką gospodarczą i maja się nijak do funkcjonowania handlu detalicznego produktów spożywczych – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Analiza polskiego rynku spożywczego wskazuje, że jego rzeczywisty obraz jest dość odległy od stereotypowego postrzegania. Większość kategorii zdominowana jest przez 3 - 5 producentów spożywczych, z których znacząca część to podmioty zagraniczne. Przy rozważaniu o sposobie kształtowania relacji producentów i dystrybutorów należy brać pod uwagę, że nie każdy producent „polskiej żywności” to polski przedsiębiorca, a wręcz przeciwnie – że wielu z nich to wielkie, międzynarodowe korporacje.

W sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie liniowego podatku od obrotu z równą stawką dla wszystkich, bez kwoty wolnej. Jest to konsekwencją tego, że pobieranie podatku od handlu zostało zawieszone, po tym jak Komisja Europejska wszczęła postępowanie ws. tej daniny.

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

We wrześniu 2016 r. wartość całkowitej sprzedaży w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 9,8% wyższa niż we wrześniu 2015 r. i o 4,2% niższa niż w sierpniu 2016 r. Średnia wartość transakcji wyniosła we wrześniu 12,02 zł, o 7% więcej niż rok wcześniej.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

Targi Producentów Marek Własnych i Produktów Naturalnych PL SHOW

18-19 września 2018

Lublin

pls18 400X300px

XI Fresh Market

27 września 2018

Ożarów Mazowiecki