Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

faktoriawin.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgalmares.jpgintermarche_tabela.pngMyShop_jpg.jpgkzr-ss-spoem.jpgkontigo.pngfrisco.jpgpsd.jpgmkwiech.jpglewiatan_new.jpgEurocash.jpgLeroyMerlin.jpgbig_ben.jpgTK_logo_2016mini.jpgbrico_kopia.jpgalpan.gifarsenal.pngblysk.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgmaxel.jpgKoliber.jpgabc-d.pngMASPEX_RGB_m.jpgmaxku.jpgdelikatesy.jpgeuro-sklep-d.pnglogo-zabka-01.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngRYDZ.jpggroszek.jpg

Podczas dzisiejszych konsultacji w udziałem wiceministra zdrowia Polska Izba Handlu po raz kolejny wystąpiła z wnioskiem, aby na końcowym etapie prac parlamentarnych wprowadzić niezbędne dla handlu niezależnego oraz małych i średnich przedsiębiorstw zmiany w ustawie o opłacie od napojów słodzonych.

Projektowana ustawa zasadniczo zmienia funkcjonowanie rynku handlu detalicznego i będzie miała ogromny wpływ na sytuację wszystkich jego uczestników, a w szczególności niezależnych polskich handlowców, dla których napoje stanowią znaczące źródło obrotów oraz obszar walki konkurencyjnej z dyskontami.

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu,w styczniu 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2019 r. wzrosła o 2,5%, chociaż liczba transakcji była o około 3% niższa niż przed rokiem. W porównaniu z grudniem 2019 r. obroty obniżyły o 14,9%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 8%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2020 r.: mdm -14,6%, rdr +2,5%

Polska Izba Handlu wysłała do senackich Komisji Budżetu i Finansów Publicznych oraz Komisji Zdrowia pismo ws. ustawy w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. Treść jest dostępna tutaj. 

W lutym br. w życie wejdą nowe unij­ne prze­pi­sy do­ty­czą­ce prze­cho­wy­wa­nia da­nych pod­mio­tów oraz za­kła­dów bio­rą­cych udział w ob­ro­cie wy­ro­ba­mi ty­to­nio­wy­mi. W związ­ku z pla­no­wa­ny­mi zmia­na­mi, wszyst­kie pod­mio­ty za­re­je­stro­wa­ne w sys­te­mie ID Is­su­er zo­bo­wią­za­ne są do ak­tu­ali­za­cji da­nych ad­re­so­wych nie póź­niej niż do 31 marca 2020 roku. Brak ak­tu­ali­za­cji da­nych pod­mio­tu unie­moż­li­wi re­je­stro­wa­nie jego ruchu w sys­te­mie ob­ro­tu wy­ro­ba­mi ty­to­nio­wy­mi na te­re­nie Pol­ski oraz UE.

Więcej na stronie PWPW

  • Niejasności w kwestii naliczania opłat dot. napojów słodzonych oraz alkoholowych  w małych pojemnościach
  • Problemy definicyjne
  • Ryzyko nieszczelności proponowanych przepisów
  • Tworzenie nowych skomplikowanych zobowiązań zamiast wykorzystania istniejących mechanizmów

Takie m.in. uwagiwobec wniesionego do Sejmu Rządowego projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów zgłasza Polska Izba Handlu, najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce, jednocześnie apelując o przeprowadzenie dodatkowych konsultacji społecznych w sprawie projektu.

Zaznaczyliśmy zmiany wprowadzone w ustawie dot. promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów z 27.01.20 w stosunku do przyjętych przez Radę Ministrów 4.02.20 (na czerwono) http://www.pih.org.pl/images/dokumenty/ud32_v4_vs_v5.pdf   

Zwróciliśmy się do Premiera Mateusza Morawieckiego z prośbą o konsultacje społeczne nowej wersji projektu. http://www.pih.org.pl/images/dokumenty/pismo_ws_konsultacje_spoleczne_UD32.pdf

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2