Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Shell_Pecten-CMYK.jpgmaxku.jpgShell_logo.svg.pngMyShop_jpg.jpgMASPEX_RGB_m.jpgintermarche_tabela.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgkzr-ss-spoem.jpgkontigo.pngalpan.gifarsenal.pngBrainPoint-logo-kolor.pngfaktoriawin.jpgbrico_kopia.jpgmkwiech.jpgpsd.jpgbig_ben.jpgTK_logo_2016mini.jpgmaxel.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngeuro-sklep-d.pngdelikatesy.jpggroszek.jpglewiatan_new.jpgfrisco.jpgblysk.jpgKoliber.jpgabc-logo.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgLeroyMerlin.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgInventage.pngalmares.jpgODIDO.pnglogo-zabka-01.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngabc-d.pngRYDZ.jpgEurocash.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.png

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%.

– 14-ta już edycja targów Kids’ Time udowadnia, że zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających nadal istnieje silna potrzeba spotkań i bezpośrednich kontaktów biznesowych, które przekładają się na rozwój ich firm. Na największych w tej części Europy targach dla sektora dziecięcego, Kids’ Time, ofertę zaprezentuje blisko 300 firm z 12 krajów. Przez trzy dni odbędzie się tu wiele premier produktowych i ciekawych prelekcji branżowych ekspertów – zapowiada prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. – Zapraszam przedstawicieli branży do wizyty w naszym ośrodku już 21-23 lutego.

KidsTime oglne

Wielki sukces dla polskiej branży opakowań prognozują eksperci z Banku Pekao i nawet twierdzą, że mamy szansę wyprzedzić Francję na fotelu wicelidera eksportu w Unii Europejskiej. Potwierdza to także współorganizator Targów Branży Opakowaniowej IN-PACK, które w kieleckim ośrodku wystawienniczym odbędą się od 13 do 15 lutego.

inpack slider

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w grudniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,6% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 5%.

Zgodnie z naszymi obietnicami z grudnia publikujemy kolejne priorytety, rozszerzające 10 postulatów handlu dla nowego rządu, które Rada Ministrów powinna uwzględnić w agendzie prac. Postulaty wiążą się z systemem kaucyjnym.

Wcześniejsze 10 postulatów handlu dla nowego rządu znajduje się na naszej stronie: http://www.pih.org.pl/index.php/2229-10-postulatow-handlu-dla-nowego-rzadu

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w listopadzie 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,3% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 7%.

Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu w Polsce przedstawia nowo powołanej Radzie Ministrów kluczowe dla handlu w Polsce postulaty, które powinny znaleźć się w agendzie prac nowego rządu

 

10 postulatów handlu dla nowego rządu

1. Przeprowadzanie jakościowych konsultacji społecznych oraz odpowiednie okresy vacatio legis

Mamy nadzieję, że nowy rząd wprowadzi proces stanowienia prawa na wyższy poziom. Od pewnego czasu obserwujemy silną erozję tego procesu. Kluczowe znaczenie powinny mieć w nim konsultacje społeczne, które w ostatnich latach nie były przeprowadzane w sposób jakościowy. W wielu przypadkach okresy dane stronie społecznej na ustosunkowanie się wobec projektu były nieadekwatnie krótkie. Konsultacje społeczne prowadzone były również w sposób fasadowy, pewne obszary są przesuwane na prekonsultacje, a potem, choć powinno to być jeszcze raz omawiane na właściwych konsultacjach, ustalenia prekonsultacyjne przyjmowano za wiążące. Liczymy, że rząd zmieni standardy przeprowadzania konsultacji społecznych i będzie zasięgać opinii biznesu przy tworzeniu obowiązującego go prawa.

Jako przedstawiciele branży handlu od lat mówimy głośno, że ustawy gospodarcze potrzebują odpowiednio długiego okresu vacatio legis. W większości przypadków powinien on trwać dwanaście miesięcy, a bezwzględnie co najmniej sześć miesięcy. Biznes musi mieć czas na dostosowanie się do nowego prawa.

Według badania Mediapanel w maju 2023 roku aż 90% internautów odwiedziło przynajmniej jedną witrynę lub aplikację zakupową online. Natomiast aż 77% internautów dokonało przynajmniej raz zakupów online w roku 2022 wedle wyników badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Ponadto 7 na 10 konsumentów deklaruje, że wielkość ich e-koszyków przewyższa lub jest co najmniej taka sama, jak w przypadku ich odpowiedników w tradycyjnych placówkach handlowych.

Dlatego też Forum Konsumentów jako reprezentant interesów, praw i wolności konsumentów publikuje najnowszy raport "Dlaczego konsument (nie) chce e-commerce?”, którego celem jest przedstawienie perspektywy konsumenta w świecie nowych możliwości e-commerce oraz jego wpływu na proces dynamicznego rozwoju branży i świata online.

Zachęcamy do zapoznania się z informacją prasową oraz raportem.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis