Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Polska Izba Handlu jest zaniepokojona rozszerzeniem przez Państwową Inspekcję Pracy katalogu podmiotów podlegających zakazowi handlu o centra dystrybucyjne, logistyczne i magazynowe. PIP podpiera się interpretacją zawartą we wspólnym stanowisku z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczącym ustawy o zakazie handlu.

Z danych CMR wynika, że w lutym 2018 r. obroty sklepów małoformatowych były o 5,1% niższe niż w styczniu br., a liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o 6,6%. W porównaniu z lutym 2017 r. odnotowano spadek łącznej liczby paragonów aż o 1,6%, jednak wskutek wzrostu cen wielu kategorii całkowita wartość sprzedaży była o prawie 4,5% wyższa niż rok wcześniej.

Narodowy Bank Polski podejmuje działania, które mają usprawnić funkcjonowanie obrót gotówką w Polsce. Ważne jest zwiększenie trwałości pieniędzy, odporności na fałszerstwa i obniżenie kosztów emisji.

Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2018 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2017 r. wzrosła o 3,7%, mimo iż liczba wszystkich zarejestrowanych transakcji zwiększyła się o niecały 1%. W porównaniu do grudnia 2017 r., kiedy sprzedaż była wyższa niż w innych miesiącach względu na przygotowania do świąt, obroty obniżyły o 12%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 2%.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w styczniu 2018r. – rdr +3,7%, mdm -12%

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Dane PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w grudniu 2017 r. – wzrost 5% rok do roku, wzrost 8,5% miesiąc do miesiąca

Jak pokazują dane CMR, w grudniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5% wyższa od wartości sprzedaży w grudniu 2016 r., mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o około 1%. W porównaniu z listopadem 2017 r. liczba wszystkich zarejestrowanych paragonów była niższa o 3%, jednak ze względu na przypadające w grudniu święta, kiedy konsumenci częściej decydują się na zakup droższych artykułów i wkładają do koszyka więcej produktów, obroty sklepów wzrosły w grudniu o 8,5% mdmpodała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2017 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 9,0% niższe niż w październiku, a liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o niemal 12%. Wzrosty zaraportowano natomiast w ujęciu rok do roku – w porównaniu z listopadem 2016 r. obroty sklepów małoformatowych zwiększyły się o 8%, a liczba wydanych paragonów była wyższa o 2%.

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2