Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu,w styczniu 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2019 r. wzrosła o 2,5%, chociaż liczba transakcji była o około 3% niższa niż przed rokiem. W porównaniu z grudniem 2019 r. obroty obniżyły o 14,9%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 8%.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2020 r.: mdm -14,6%, rdr +2,5%
Takie m.in. uwagiwobec wniesionego do Sejmu Rządowego projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów zgłasza Polska Izba Handlu, najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce, jednocześnie apelując o przeprowadzenie dodatkowych konsultacji społecznych w sprawie projektu.
Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu, w grudniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,9% wyższa od niż rok wcześniej, nieco wyższa niż przed rokiem była też liczba transakcji. W porównaniu z listopadem 2018 r. łączne obroty placówek małego formatu zwiększyły się o 4,6%.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w grudniu 2019 r.: mdm +4,6%, rdr +4,9%
Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu, w październiku 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,6% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji utrzymała się na tym samym poziomie. W porównaniu z wrześniem 2019 r. obroty placówek małoformatowych wzrosły o 3,5%, a liczba transakcji nieznacznie wzrosła.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku 2019 r.: +3,5% mdm , +6,6% rdr.
W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +5,1%.
Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu we wrześniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,1% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji nieznacznie spadła. W porównaniu z sierpniem 2019 r. obroty placówek małoformatowych spadły o 10%, a liczba transakcji zmniejszyła się o 8,5%.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 we wrześniu 2019 r.: -10% mdm ,+7,1% rdr
Coraz więcej największych producentów piwa, wódki i whisky oferuje podobny asortyment w zbliżonych cenach we wszystkich kanałach sprzedaży – wynika z 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy ponad 40% dóbr szybko zbywalnych i 70% piwa kupują w sklepach małoformatowych.
- Mieliśmy problemy z producentami, którzy nie widzieli nic złego w tym, że pół litra piwa w puszce jest w innych kanałach sprzedaży o jedną trzecią tańsze niż w butelkach tej samej pojemności w sklepach małoformatowych. Dla konsumentów był to oczywiście problem. Na szczęście to podejście producentów zaczęło się zmieniać – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
Lider poprzednich dwóch edycji rankingu Browar Namysłów został przejęty przez Grupę Żywiec (Heineken). Nie poprawiło to jednak pozycji tego koncernu w rankingu, ponieważ znalazł się on na 4. miejscu (w 2018 r. był 3.). Czołowe miejsca zajmują dwaj najmniejsi z czołowych producentów piwa: Perła – Browary Lubelskie i Van Pur. W porównaniu z poprzednim rokiem awansował największy gracz na rynku – Kompania Piwowarska (Asahi), który jest 3 (w 2018 r. był 5.).