Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Jak pokazują dane CMR, we wrześniu 2017 r. obroty sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 były o 2,7% wyższe niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o 6,5%. Tegoroczny wrzesień był chłodny i deszczowy, dlatego nie powinien dziwić fakt, że w tym miesiącu w sklepach spożywczych małego formatu odnotowano aż o 12% transakcji mniej niż w ciepłym, a momentami nawet upalnym, sierpniu. Całkowita wartość sprzedaży spadła w ujęciu mdm o ponad 10%.

Wczoraj przyjęto poprawki dot. ustawy o zakazie handlu w niedzielę i przekazano ją do prac komisji. Po zapoznaniu się z projektami poprawek PIH podkreśla, że ważne jest wyłączenie hurtowni z zakazu handlu. 

13 października w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (SGH) odbędzie się inauguracja roku akademickiego pierwszej edycji studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. Studia te skierowane do przedsiębiorców zrzeszonych w ramach sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash. To pierwsze tego typu specjalistyczne studia w Polsce. Patronem tego przedsięwzięcia jest Polska Izba Handlu.

Poniżej przedstawiamy najistotniejsze wątpliwości dotyczące projektu Ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele:

Polska Izba Handlu wyraża zaniepokojenie projektem rozporządzeń dyrektywy tytoniowej. Wymaga się, aby nowe obowiązki w zakresie śledzenia wyrobów tytoniowych zaczęły obowiązywać od maja 2019 r., a wciąż nie jest jasne, czego się oczekuje od sektora handlu. 

Komisja Europejska zakłada przyjęcie rozporządzeń wykonawczych do końca 2017, ale pierwszy projekt tych rozporządzeń ukazał się dopiero na początku września i państwa członkowskie, w tym Polska, nie miały możliwości ich analizy. Jest to tym bardziej niepokojące, że rozpoczęcie wdrażania systemu śledzenia ruchu i pochodzenia wyrobów rozpocznie się już w 2018. Takie tempo prac uniemożliwia ustanowienie i przetestowanie zaproponowanego systemu w odpowiednim czasie.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła w sierpniu 2017 o 8,8% rok do roku – dane Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR

Jak wynika z danych CMR, w sierpniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,1% wyższa niż w lipcu 2017 r. i o 8,8% wyższa niż w sierpniu 2016 r. Do wzrostów przyczyniła się głównie fala upałów na początku miesiąca, która przełożyła się na większy niż w lipcu popyt na napoje i lody.

Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1% niższa niż w w czerwcu 2017 r. i o 3,3% wyższa niż w lipcu 2016 r. Liczba transakcji zaraportowanych w ostatnim miesiącu była o 2% niższa niż w lipcu 2016 r.

W porównaniu z czerwcem br. średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła o 1,6%. W lipcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,07 zł, czyli o 5,3% więcej niż rok wcześniej. 

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja