Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

- Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najważniejsze – czy to w przypadku sprzedaży ogólnodostępnych leków, czy jakichkolwiek innych produktów. Poddawanie w wątpliwość standardów sprzedaży w punktach handlowych produktów leczniczych z zasady dopuszczonych do obrotu poza aptekami jest całkowicie bezpodstawne – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu – Mówiąc o ograniczeniu sprzedaży leków „pozaaptecznych” poza aptekami należy zadać sobie pytanie, czy sprzedaży np. herbatek ziołowych, produktów funkcjonalnych lub wysoko alergennych także nie przenieść do aptek – w końcu również można je szkodliwie przedawkować – dodaje.
 
 
Polska Izba Handlu argumentuje, że oferowane w placówkach handlowych lekarstwa to zazwyczaj artykuły pierwszej potrzeby, a więc leki przeciwbólowe oraz pozwalające na szybkie zareagowanie w przypadku pierwszych objawów złego samopoczucia, przeziębienia, czy niestrawności. Tzw. "leki pozaapteczne" zgodnie z informacją Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego nie wymagają również szczególnych warunków przechowywania, które rzekomo miałyby być niedotrzymywane w innych niż apteki punktach sprzedaży.
 
 
- Oczywiście żaden lek nie jest w stu procentach bezpieczny i jak każda substancja może spowodować niepożądane skutki uboczne - wyjaśnia Nowakowski – nie zależy to jednak od źródła dystrybucji, nie ma też powodu podejrzewać, że ten sam produkt kupiony w aptece będzie wykorzystany w sposób bardziej odpowiedni, czy też nie zadziała niewłaściwie. Ponadto produkty te w odróżnieniu od suplementów diety przechodzą restrykcyjne kontrole i zawierają kompleksowe informacje o niezbędnych środkach ostrożności na ulotce dołączonej do opakowania.
 
 
- Pamiętajmy także, że w zakresie obrotu lekami pozaaptecznymi sklepy są równorzędnymi do aptek placówkami handlowymi. Wprowadzenie zakazu sprzedaży jakiegokolwiek produktu obejmującego tylko określoną grupę sklepów, byłoby sprzeczne z zasadami zachowania równości w traktowaniu uczestników rynku oraz zdrowej konkurencji – dodaje Nowakowski – nie możemy zgodzić się na takie rozwiązania.
 
Źródło:
Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis