Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Stanowisko Polskiej Izby Handlu ws.proponowanych zmian w kodeksie pracy


Polska Izba Handlu z zainteresowaniem przyjęła propozycjeResortu Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej dotyczące zmian wustawie Kodeks Pracy. Zmiany mają polegać przede wszystkim na przeniesieniuprzepisów z rozporządzeń do tekstu kodeksu, pojawiają się jednak także nowezapisy.

W handlu znajduje zatrudnienie blisko 16% ogółu osóbzatrudnionych w naszym kraju (GUS, 2010), tym samym handel jest jednym znajbardziej znaczących pracodawców w sektorze prywatnym. Polska Izba Handluaktywnie angażuje się w dialog społeczny dotyczący warunków zatrudnieniazarówno na poziomie krajowym, jak też europejskim (udział w spotkaniach DialoguSpołecznego w Brukseli, oraz pracach komisji ds. socjalnych EuroCommerce).

- Jako reprezentanci twórców tak znaczącej liczby miejscpracy w ramach polskiego handlu detalicznego i dystrybucji z zadowoleniemprzyjmujemy nie tylko projekt konsolidacji przepisów prawa pracy, likwidacjękomplikatorów i niejasnych zapisów, ale również nowe proponowane przez Resortzapisy komentuje WaldemarNowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu Na uwagę zasługują między innymi zmianydotyczące zabezpieczenia pracy kobiet w ciąży oraz karmiących piersią. W naszymsektorze ma to szczególne znaczenie, ponieważ większość zatrudnionych stanowiąwłaśnie kobiety dodaje.

Pośród proponowanych zmian znajdują się także zapisydotyczące godzin pracy, okresów rozliczeniowych i przerw w pracy, które mająbyć przedmiotem negocjacji pracodawcy z reprezentacją pracowników w ramachokreślonych zasad o charakterze ochronnym, a nie jak dotychczas ściśleregulowanych przepisami.

- Projekt ten odbieramy jako krok w kierunku nowoczesnejkultury pracy i zatrudnienia, w którym pracownik jest partnerem dialogu mającymwpływ na warunki swojej pracy, natomiast pracodawca zyskuje nowe możliwościprowadzenia swojej działalności – dodajeNowakowski – Zapisy te rozumiemy jako swego rodzaju inwestycję w nowoczesnyelastyczny biznes, ale także społeczną odpowiedzialność handlu, która dlakażdego przedsiębiorcy w naszym sektorze powinna być naturalną rolą jaką pełnion w swoim otoczeniu podkreśla.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis