Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

W związku z doniesieniami o planowanym przez rząd zwiększeniu wysokości akcyzy na wyroby tytoniowe o 3% Polska Izba Handlu wyraża swoje zaniepokojenie tym projektem. Wielokrotnie wskazywano, że każda podwyżka większa niż 2% stawki kwotowej istotnie wpływa na cenę i tym samym na zachowania konsumenta. Rząd nie powinien popełniać błędów poprzedników, czyli robić wysokich skokowych podwyżek. Jeżeli ma już być jakiś wzrost, to lepiej zrobić to dwukrotnie o mniejszą wartość np. o 1,5% niż raz o 3%. Podwyżka 3% może zwiększyć szarą strefę, szczególnie że, zbiega się z nałożonym przez UE zakazem sprzedaży papierosów mentolowych od maja 2020 r., co z pewnością negatywnie wpłynie na legalny rynek wyrobów tytoniowych – stwierdza Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

Kampania Żyj oryginalnie

02 zo ad 1200x1200

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2