Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

W związku z doniesieniami o planowanym przez rząd zwiększeniu wysokości akcyzy na wyroby tytoniowe o 3% Polska Izba Handlu wyraża swoje zaniepokojenie tym projektem. Wielokrotnie wskazywano, że każda podwyżka większa niż 2% stawki kwotowej istotnie wpływa na cenę i tym samym na zachowania konsumenta. Rząd nie powinien popełniać błędów poprzedników, czyli robić wysokich skokowych podwyżek. Jeżeli ma już być jakiś wzrost, to lepiej zrobić to dwukrotnie o mniejszą wartość np. o 1,5% niż raz o 3%. Podwyżka 3% może zwiększyć szarą strefę, szczególnie że, zbiega się z nałożonym przez UE zakazem sprzedaży papierosów mentolowych od maja 2020 r., co z pewnością negatywnie wpłynie na legalny rynek wyrobów tytoniowych – stwierdza Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 69 (12/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

World Food Poland

20-22 kwietnia 2021

Edycja online

worldfood2021 400x300 pl ogólne