Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

W związku z doniesieniami o planowanym przez rząd zwiększeniu wysokości akcyzy na wyroby tytoniowe o 3% Polska Izba Handlu wyraża swoje zaniepokojenie tym projektem. Wielokrotnie wskazywano, że każda podwyżka większa niż 2% stawki kwotowej istotnie wpływa na cenę i tym samym na zachowania konsumenta. Rząd nie powinien popełniać błędów poprzedników, czyli robić wysokich skokowych podwyżek. Jeżeli ma już być jakiś wzrost, to lepiej zrobić to dwukrotnie o mniejszą wartość np. o 1,5% niż raz o 3%. Podwyżka 3% może zwiększyć szarą strefę, szczególnie że, zbiega się z nałożonym przez UE zakazem sprzedaży papierosów mentolowych od maja 2020 r., co z pewnością negatywnie wpłynie na legalny rynek wyrobów tytoniowych – stwierdza Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 64 (10/2019)

bryt napis

Produkt Polski

Produkt Polski logo

Dołącz do webinarium nt. mechanizmu podzielonej płatności

Webinarium DOLACZ MPPlogotypy

Dołącz do webinarium nt. wykazu podatników VAT

Webinarium DOLACZ Wykazlogotypy

Kongres Mięsny

27 lutego 2020

Warszawabanery KM 2020 PIH 400x300

Forum Rozwoju Biznesu

6 marca 2020

Katowice

frb logo

VII MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI I NAPOJÓW

21-23 kwietnia 2020

Warszawa

21 23.04.2020 2