Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Ponad 84 proc. dorosłych palaczy chce informacji o mniej szkodliwych produktach niż papierosy, tj. e-papierosach i nowatorskich wyrobach tytoniowych, w których tytoń się podgrzewa, a nie spala. 90 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o tych produktach, a ponad 90 proc. chce znać wyniki badań naukowych.

Prawie 80 proc. respondentów sprzeciwia się utrzymaniu zakazu informowania klientów o nowatorskich wyrobach tytoniowych i e-papierosach. Zdaniem 86 proc. badanych sprzedawca powinien móc informować o produktach, które sprzedaje. 88 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów.

Konsumenci mają prawo do informacji, o produktach które kupują. Powinni mieć też dostęp do informacji o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów. Zgodnie z obowiązującym prawem, sprzedawcom zabrania się informowania klientów o ich dostępności. W sklepie nie można prezentować wyników badań naukowych dotyczących ich mniejszej szkodliwości. Nowatorskie wyroby tytoniowe oraz e-papierosy stanowią nową grupę wyrobów nikotynowych. Choć w Polsce pojawiły się niedawno, wzbudzają zainteresowanie palaczy – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

W wielu krajach trwa dyskusja na temat ograniczania szkodliwości papierosów. Wiadomo, że najkorzystniejsze dla zdrowia jest porzucenie palenia, jednak nie wszyscy mogą to zrobić. Dla tych osób dostęp do wiedzy i nowoczesnych produktów nikotynowych może być sposobem na zmniejszenie szkodliwego wpływu papierosów na zdrowie.

Edukacja i dostęp do informacji pozwalają na zwiększanie świadomości zdrowotnej konsumentów, w tym przypadku palaczy papierosów. Badania pokazały, że taką potrzebę ma aż 90% respondentów. Polska Izba Handlu przeprowadziła badanie preferencji konsumenckich dotyczących wyrobów nikotynowych będących zamiennikami papierosów. W badaniu Instytutu IBRIS z listopada 2017 roku wzięło udział 1000 pełnoletnich palaczy. Celem było ustalenie, czy obecne rozwiązania prawne pozwalają na odpowiednie informowanie konsumentów o produktach o obniżonej szkodliwości, a także jakie są ich oczekiwania w tym zakresie.

Wyniki badania tutaj>>>

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis