Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Polska Izba Handlu liczy na to, że Ministerstwo Finansów oraz cały rząd zmienią ustawę o podatku od sprzedaży detalicznej, tak by odzwierciedlała postulaty małych i średnich polskich handlowców, a w szczególności nie dyskryminowała polskich przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych, partnerskich i spółdzielczych. W środę minister finansów będzie rozmawiał z organizacjami zrzeszającymi handlowców na temat ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.

PIH zaprosiła na 8 lutego przedstawicieli wszystkich ministerstw na konsultacje ws. podatku od handlu. Liczyliśmy, że przedstawiciele rządu przyjmą nasze zaproszenie na dzisiejsze konsultacje. Niestety nikt z rządu się dziś nie pojawił. Jest to o tyle rozczarowujące, że w spotkaniu uczestniczyli franczyzobiorcy, których ta ustawa dotknie najbardziej i liczyli na rozmowę z rządem. Liczymy, że rząd wysłucha naszych racji w środę. Tymczasem kontynuujemy nasze działania – powiedział Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Pod petycjami do premier Beaty Szydło oraz parlamentarzystów w sprawie niesprawiedliwego opodatkowania sieci franczyzowych, spółdzielczych i partnerskich zebrano do tej pory kilka tysięcy podpisów.

Wiele polskich sklepów działających w sieciach franczyzowych nie płaciłoby podatku od sprzedaży detalicznej, gdyby nie działało w sieciach. Tymczasem, według projektu ustawy mały sklep zrzeszony we franczyzie ma zapłacić taką samą stawkę podatku co wielka sieć dyskontowa czy sieć hipermarketów, co będzie ponad siły polskich handlowców pracujących na dużo niższej rentowności niż dyskonty czy hipermarkety.

Będziemy nadal zbierali podpisy pod petycjami do Pani Premier – powiedział Maciej Ptaszyński.

Sieci franczyzowe, partnerskie i spółdzielcze są głównym narzędziem, które drobni polscy przedsiębiorcy wykorzystują w walce z hipermarketami i dyskontami. Takie sieci to efekt wieloletniej pracy i doświadczeń tysięcy ludzi, polskich przedsiębiorców i ich pracowników. Bez takiej sieci przedsiębiorcy na nowo będą zmuszeni szukać rozwiązań poprawiających ich efektywność. Tylko tym razem zostaną sami, bez dostępu do wiedzy, narzędzi, doświadczeń kolegów z branży, a przede wszystkim bez dostępu wartości zbudowanych na przestrzeni 25 lat. Jeśli projekt ustawy w wersji proponowanej przez Ministerstwo Finansów wejdzie w życie, doprowadzi do upadku tysiące polskich drobnych i średnich sklepikarzy, podczas gdy w trakcie kampanii wyborczej PiS zapowiadał podatek, który wyrówna ich szanse. Ten projekt  szans nie wyrównuje a wręcz pogłębia różnice.

Równocześnie franczyzobiorcy organizują się  z całej Polski żeby przyjechać , pod Sejm w czwartek, 11 lutego.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 69 (12/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

World Food Poland

20-22 kwietnia 2021

Edycja online

worldfood2021 400x300 pl ogólne