Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

 Szanowni Państwo,

chciałbym odnieść się do wypowiedzi pani premier Beaty Szydło w artykule „Premier Szydło: Projekt ws. podatku od handlu będzie szeroko konsultowany”, który wczoraj znalazł się na stronie portalspozywczy.pl (http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/premier-szydlo-projekt-ws-podatku-od-handlu-bedzie-szeroko-konsultowany,125001.html).

 Pani Premier została przez kogoś wprowadzona w błąd, ponieważ zdanie o tym, że problem franczyzy dotyczy tylko sklepów Społem, jest nieprawdziwy. (cytat z artykułu: „Przyznała, że jest problem franczyzy. "On przede wszystkim dotyka sieci handlowej Społem. Zdajemy sobie z tego sprawę. W związku z tym w tej chwili szukamy rozwiązań, które by ten problem rozwiązały”.

W Polsce w handlu w ramach sieci franczyzowych, partnerskich i spółdzielczych działa blisko 25 tysięcy polskich podmiotów, z czego tylko 4 tysiące to sklepy Społem. Obok sklepów Społem działają takie sieci, jak: abc (prawie 7 tysięcy sklepów), Lewiatan (blisko 3 tysiące sklepów), Nasz Sklep (blisko 3 tysiące sklepów), odido (2 tysiące sklepów), groszek i Sieć 34 (około 1,5 tysiąca sklepów) i Delikatesy Centrum, Rabat oraz Eden (po blisko tysiąc sklepów każda sieć).

Widać więc, że problem niesprawiedliwego opodatkowania sieci franczyzowych w przygotowywanym przez Ministerstwo Finansów projekcie ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, dotyka dużo większej ilości polskich małych i średnich przedsiębiorców, czemu dawaliśmy, jako Polska Izba Handlu, wielokrotnie wyraz. Przypomnijmy, że trwa właśnie akcja wysyłania listów do pani premier oraz parlamentarzystów w sprawie opodatkowania franczyzy w ustawie, a na przyszły czwartek, 11 lutego, franczyzobiorcy  samodzielnie organizują demonstrację pod Sejmem w Warszawie.

Waldemar Nowakowski

Prezes Polskiej Izby Handlu

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 69 (12/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

World Food Poland

20-22 kwietnia 2021

Edycja online

worldfood2021 400x300 pl ogólne